Skip to main content

Coca-Cola používá recyklovaný plastový odpad z oceánů

V roce 2019 dosáhla potřeba udržitelnosti, recyklace a ekologických produktů historicky nejvyšší úrovně. Díky pokročilé technologii, která je dnes k dispozici, není možné nemyslet na recyklaci pokud jste tak velká společnost jako Coca-Cola. V roce 2018 zpráva Greenpeace ukázala, že společnost Coca-Cola byla největším znečišťovatelem plastů na světě. Zpráva sestávala z průzkumu 239 čištění v 42 zemích na šesti kontinentech. Při čištění bylo posbíráno více než 180 000 kusů plastů. Coca-Cola spolu s Nestle a PepsiCo byli pachateli, kteří představovali 14% (značkových) odpadů.

 
Naštěstí se zdá, že takové odhalení bylo budíčkem pro Coca-Colu! Společnost Coca-Cola představila svou vůbec první prototypovou láhev vyrobenou z dříve nepoužitelného a nekvalitního plastu z odpadu z oceánů, který byl recyklován. Coca-Cola považovala tuto technologii za „průlom“. Společnost ve spolupráci s Ioniqa Technologies, Indorama Ventures a Mares Circulares vytvořila šarži 300 vzorků lahví, které se skládají z 25% recyklovaného plastu. Tento plastový odpad shromáždili dobrovolníci z 84 pláží ve Španělsku a Portugalsku a ve Středozemním moři prostřednictvím iniciativy Mares Circulares. Coca-Cola prohlašuje: „Je to první úspěšný pokus o začlenění oceánských plastů do potravin a nápojů.“ Tento působivý proces se nazývá depolymerizace. Před depolymerizací nebylo možné recyklovat barevný a nekvalitní plast. Tento proces „vylepšené recyklace“ však „rozkládá komponenty plastů a odstraňuje nečistoty v recyklovatelných materiálech nižší kvality, aby je bylo možné znovu použít stejně dobře jako nové“. Coca-Cola vysvětluje: „To znamená, že plasty nižší kvality, které byly často určeny ke spalování nebo skládkování, mohou nyní získat nový život. Znamená to také, že je k dispozici více materiálů pro výrobu recyklovaného obsahu, což snižuje množství panenského PET potřebného z fosilních paliv a má za následek nižší uhlíkovou stopu. “


„Vylepšené technologie recyklace jsou nesmírně zajímavé, a to nejen pro nás, ale i pro průmysl a společnost obecně,“ řekl Bruno van Gompel, ředitel technického a dodavatelského řetězce divize západní Evropy společnosti Coca-Cola. "Urychlují vyhlídky na uzavřenou ekonomiku plastů, proto investujeme do nich." Jakmile se tento způsob recyklace začne uplatňovat, budou recyklovány všechny použité plasty, budou odkloněné toky odpadů ze spalování a skládkování. "Coca-Cola má obrovské plány s recyklací." Od roku 2020 společnost plánuje zavést tento vylepšený recyklovaný materiál do některých svých lahví. Coca Cola v celé západní Evropě plánuje integrovat 100% recyklovaný mořský plast do všech lahví, zatímco ve Velké Británii se do příštího roku snaží dosáhnout 50%.

Coca-Cola, bere ohled na své předchozí nedbalé chování, pokud jde o životní prostředí, vypadá neúnavně, aby zanechala své stopy v oblasti udržitelnosti a recyklace.


Designér: Coca-Cola ve spolupráci s Ioniqa Technologies, Indorama Ventures a Mares Circulares.


zdroj: https://www.yankodesign.com/

Comments

Popular posts from this blog

SUV Bugatti Spartakus

Když Lamborghini debutoval  s jejich SUV Lamborghini Urus, bylo to pro mnohé velké překvapení. Nikdy za mého života jsem si nemyslel, že by Lamborghini chtěl jít cestou SUV. Koncept SUV Bugatti Spartacus zobrazuje možnost, jak by mohlo vypadat SUV od Bugatti.

Spartakus je prudký koncept SUV, který míří na stejnou skupinu zákazníků jako Urus. Urus vypadá jako Lamborghini, ale nevypadá stejně jako Aventador nebo Huracan ... Spartacus používá stejnou filozofii. Má v sobě každý kus DNA Bugatti.


Spartacus ve své kombinaci modré a černé barvy nosí svou identitu Bugatti. Auto má na přední straně kultovní podkovovou mřížku. Vůz je dodáván s pěkně objemným tělem, ale jeho agresivní světlomety a zadní světlomety přispívají k nezapomenutelnému vzhledu.




Další zajímavý detail na Bugatti Spartakus je skutečnost, že i když detail podkovy chladiče zůstává v automobilu, za ním leží jen prodloužení nárazníku z uhlíkových vláken automobilu, což naznačuje, že toto je pro Bugatti nejen první auto v kategorii…

Aerial hamakový stan znamená nový komfort při přespávání v přírodě

AERIAL A1 je spojením nejlepších aspektů tří samostatných produktů. Kombinuje bezpečnost stanu, pohodlí a bezstarostnou povahu houpací sítě a napjatost / pružnost slacklines. AERIAL A1 je navržený průmyslovými designéry se skutečnou vášní pro venkovní prostředí, doslova přidává novou dimenzi kempování. Tento stan se připoutává ke stromům (nebo dokonce autům), takže váš zážitek z kempování můžete zažít kdekoli. AERIAL A1 nabízí pocit, že spíte v mracích. Struktura stanu vyžaduje, abyste natáhli základnu tak, aby byla prakticky plochá (na rozdíl od houpací sítě). AERIAL A1 lze snadno využít při cestování do skal, do přírody nebo dokonce na vodu. AERIAL A1 lze docela snadno zavěsit nad zemí. A naopak, pokud jste na otevřené louce, na které nemáte žádnou možnost, kde AERIAL yavěsit, můžete jej postavit na pevnou zem jako každý jiný stan.


Stan přichází s dostatkem prostoru pro jednu osobu. Zavěšení stanu mezi stromy je patrně stejně snadné jako jeho montáž na suchou půdu. Stan je dodáván s…

Historie vstřikování

Americký vynálezce John Wesley Hyatt spolu se svým bratrem Isaiahem patentoval v roce 1872 první vstřikovací stroj. Tento stroj byl relativně jednoduchý ve srovnání s dnes používanými stroji: fungoval jako velká podkožní jehla a pomocí pístu vstřikoval plast prostřednictvím vyhřívaného válce do formy. V průběhu let tento průmysl postupoval pomalu a vyráběl produkty, jako jsou obojky, knoflíky a hřebeny na vlasy.

Němečtí chemici Arthur Eichengrün a Theodore Becker vynalezli první rozpustné formy acetátu celulózy v roce 1903, což bylo mnohem méně hořlavé než dusičnan celulózy. Nakonec byl k dispozici v práškové formě, ze které byl snadno vstřikován. Arthur Eichengrün vyvinul první vstřikovací lis v roce 1919. V roce 1939 Arthur Eichengrün patentoval vstřikování plastikovaného acetátu celulózy.

Průmysl se ve 40. letech 20. století rychle rozrůstal, protože druhá světová válka vyvolala obrovskou poptávku po levných masových výrobcích. V roce 1946 postavil americký vynálezce James Watson …