Skip to main content

Horké vtoky vs. studené vtoky - jaké jsou výhody a nevýhody

Plastové komponenty se používají v každém průmyslovém odvětví a výroba těchto součástí vstřikováním prošla dlouhou cestou. V závislosti na vaší aplikaci a možnostech existuje celá řada možností vybavení. Obecně lze říci, že máte na výběr mezi tradičními studenými vtoky nebo pokročilejšími vtoky. Každá možnost přichází s vlastními jedinečnými sadami kladů a záporů, takže porozumění rozdílům a jejich vztahu k vaší aplikaci by mohlo mít velký dopad na vaši produktivitu a celkovou ziskovost.



Studené vtoky

Ve studené vstřikovací formě je roztavený termoplast vstřikován do formy, která vyplňuje vtoky, které distribuují roztavený plast do jednotlivých dutin formy. Forma pro studený vtok ochlazuje vtok, kanály a všechny cestly plastu až po výsledný výrobek.

Formy pro studené vtoky jsou jistě hospodárnější a lze je snáze udržovat, mají však ve srovnání s formami s horkými vtoky několik hlavních omezení:


  • Delší doba cyklu
  • Vytváří odpad
  • Vyžadují další pomocné zpracovatelské vybavení (robotika, brusky / manuální práce k odstranění rozváděcích kanálů atd.)
  • Sekundární operace (odplyňování, odstraňování chlazených běžců, opětovné broušení atd.)





Proč si vybrat Horký vtok (Hot Runner)

Zatímco horké vtoky běžně přicházejí s vyššími počátečními náklady a vyžadují nějakou dodatečnou údržbu, jejich účinnější konstrukce může často poskytnout cennou návratnost této investice. Horké vtoky výrazně překonávají neefektivnost svého protějšku studeného vtoku.

Systémy s horkými vtoky produkují méně odpadu, mají kratší dobu cyklu, spotřebují méně energie, zlepšují kvalitu vstupu, používají méně pomocných zařízení a vyžadují méně manuální práce pro manipulaci, ořezávání a přebroušení.


Odpad a energie

V závislosti na konstrukci dílu se může studený vtok rovnat 50% až 250% hmotnosti vyráběné části.

Pro některé trhy by tento odpad mohl být mnohem vyšší. Lékařský trh vyžaduje 100% nerecyklovaného plastu, takže veškerý studený vtok by byl odpad. Spotřeba energie studeného běžce se může zdvojnásobit díky dodatečnému teplu, ochlazení a zbytečnému přebroušení.

Pro mnoho aplikací může studený vtok zdvojnásobit náklady na díl.

Čas cyklu

Doba cyklu je obvykle ovládána chlazením části, přičemž doba chlazení je dána tloušťkou stěny dílce nebo tloušťkou kanálů u studeného vtoku. Dokonce i optimalizované studené vtoky způsobují obvykle o 50 až 100% delší doby cyklu než horké vtoky.

Horké vtoky nabízejí vyšší produktivitu díky významně zkráceným dobám výrobního cyklu.




Comments

Popular posts from this blog

Aerial hamakový stan znamená nový komfort při přespávání v přírodě

AERIAL A1 je spojením nejlepších aspektů tří samostatných produktů. Kombinuje bezpečnost stanu, pohodlí a bezstarostnou povahu houpací sítě a napjatost / pružnost slacklines. AERIAL A1 je navržený průmyslovými designéry se skutečnou vášní pro venkovní prostředí, doslova přidává novou dimenzi kempování. Tento stan se připoutává ke stromům (nebo dokonce autům), takže váš zážitek z kempování můžete zažít kdekoli. AERIAL A1 nabízí pocit, že spíte v mracích. Struktura stanu vyžaduje, abyste natáhli základnu tak, aby byla prakticky plochá (na rozdíl od houpací sítě). AERIAL A1 lze snadno využít při cestování do skal, do přírody nebo dokonce na vodu. AERIAL A1 lze docela snadno zavěsit nad zemí. A naopak, pokud jste na otevřené louce, na které nemáte žádnou možnost, kde AERIAL yavěsit, můžete jej postavit na pevnou zem jako každý jiný stan.


Stan přichází s dostatkem prostoru pro jednu osobu. Zavěšení stanu mezi stromy je patrně stejně snadné jako jeho montáž na suchou půdu. Stan je dodáván s…

SUV Bugatti Spartakus

Když Lamborghini debutoval  s jejich SUV Lamborghini Urus, bylo to pro mnohé velké překvapení. Nikdy za mého života jsem si nemyslel, že by Lamborghini chtěl jít cestou SUV. Koncept SUV Bugatti Spartacus zobrazuje možnost, jak by mohlo vypadat SUV od Bugatti.

Spartakus je prudký koncept SUV, který míří na stejnou skupinu zákazníků jako Urus. Urus vypadá jako Lamborghini, ale nevypadá stejně jako Aventador nebo Huracan ... Spartacus používá stejnou filozofii. Má v sobě každý kus DNA Bugatti.


Spartacus ve své kombinaci modré a černé barvy nosí svou identitu Bugatti. Auto má na přední straně kultovní podkovovou mřížku. Vůz je dodáván s pěkně objemným tělem, ale jeho agresivní světlomety a zadní světlomety přispívají k nezapomenutelnému vzhledu.




Další zajímavý detail na Bugatti Spartakus je skutečnost, že i když detail podkovy chladiče zůstává v automobilu, za ním leží jen prodloužení nárazníku z uhlíkových vláken automobilu, což naznačuje, že toto je pro Bugatti nejen první auto v kategorii…

Historie vstřikování

Americký vynálezce John Wesley Hyatt spolu se svým bratrem Isaiahem patentoval v roce 1872 první vstřikovací stroj. Tento stroj byl relativně jednoduchý ve srovnání s dnes používanými stroji: fungoval jako velká podkožní jehla a pomocí pístu vstřikoval plast prostřednictvím vyhřívaného válce do formy. V průběhu let tento průmysl postupoval pomalu a vyráběl produkty, jako jsou obojky, knoflíky a hřebeny na vlasy.

Němečtí chemici Arthur Eichengrün a Theodore Becker vynalezli první rozpustné formy acetátu celulózy v roce 1903, což bylo mnohem méně hořlavé než dusičnan celulózy. Nakonec byl k dispozici v práškové formě, ze které byl snadno vstřikován. Arthur Eichengrün vyvinul první vstřikovací lis v roce 1919. V roce 1939 Arthur Eichengrün patentoval vstřikování plastikovaného acetátu celulózy.

Průmysl se ve 40. letech 20. století rychle rozrůstal, protože druhá světová válka vyvolala obrovskou poptávku po levných masových výrobcích. V roce 1946 postavil americký vynálezce James Watson …