Skip to main content

Horký vtok - vyvážení systému a smykové namáhání

Po celá léta byla přirozená rovnováha základním kamenem úspěšných vtoků. To znamená, že tavenina má stejnou délku toku a kanály tavenin se stejným průměrem od okamžiku, kdy opouští trysku stroje, dokud nevstoupí do dutiny ve formě. Tento přístup dobře posloužil tomuto odvětví.

V posledních letech byla věnována velká pozornost účinkům, které má smyková síla na taveninu, když protéká vtokem. Výzkum v této oblasti vedl k lepšímu pochopení rozdílů vyvolaných smykovou sílou, které se vztahují na systémy s horkými vtoky, a vedl k zavedení technologií, jejichž cílem je pomáhat řešit problémy s formováním.

Aplikace citlivé na rovnováhu

Rovnováha je vždy žádoucí. Pokud je forma významně nevyvážená, bude obtížné dosáhnout kvalitního výsledku a může mít úzké pracovní okno. Rovnováha, bude mít vliv na soudržnost mezi jednotlivými částmi. Jak již bylo řečeno, existují některé aplikace, které budou vyžadovat vyšší stupeň rovnováhy než jiné. Zde je důležité zajistit rovnoměrné vyplnění všech dutin. Je důležité rozpoznat aplikace, u kterých bude rovnováha kritická.

Je však důležité si uvědomit, že existují určité zásadní rozdíly mezi návrhem systému horkých a studených vtoků. Studené vtoky jsou díky své vlastní konstrukci náchylnější k účinkům střihu.



Geometrie vtoku

Je potřeba minimalizovat velikost studeného vtoku. Ve srovnání s horkým vtokem by měl být ten studený vždy menší kvůli ztrátám teploty materiálu. Pro danou rychlost vstřikování (doba plnění) to znamená, že smyková síla, kterou má materiál ve vtoku, bude vyšší ve studeném vtoku.

Dalším významným rozdílem mezi horkým a studeným vtokem je to, že se studeným vtokem se efektivní velikost běžec během vstřikování snižuje. První tavenina, která proudí do studeného vtoku, ztuhne = zmenšení průměru kanálu a další zvýšení smykového namáhání. Během vstřikování vtok pokračuje v zmenšování velikosti, když se vtok ochladí. To je v ostrém kontrastu se systémem horkých vtoků, kde jsou stěny kanálu udržovány při požadované teplotě zpracování během celého vstřikovacího cyklu.


Změny úrovně rozvodů

Studené vtoky jsou obvykle omezeny na jednu úroveň rozvodu taveniny (formy, jednu rozvodovou desku). To znamená, že studený vtok je obvykle „jednostupňový“. Úrovňové změny se snadněji začleňují do návrhu horkých vtoků a mohou být strategicky umístěny tak, aby pomáhaly při rovnoměrném rozložení odchylek vyvolaných smykovou silou.

Materiály citlivé na smyk

Některé materiály vykazují dramatickou změnu viskozity v reakci na smyk a v reakci na změnu teploty. Takové materiály budou náchylnější ke změnám způsobeným smykem než jiné materiály. Aby bylo možné navrhnout optimální systém s horkými vtoky a zabránit nerovnováze vyvolané smykem, je důležité porozumět chování materiálu v reakci na smyk a teplotu.

zdroj: https://www.milacron.com/

Comments

Popular posts from this blog

Aerial hamakový stan znamená nový komfort při přespávání v přírodě

AERIAL A1 je spojením nejlepších aspektů tří samostatných produktů. Kombinuje bezpečnost stanu, pohodlí a bezstarostnou povahu houpací sítě a napjatost / pružnost slacklines. AERIAL A1 je navržený průmyslovými designéry se skutečnou vášní pro venkovní prostředí, doslova přidává novou dimenzi kempování. Tento stan se připoutává ke stromům (nebo dokonce autům), takže váš zážitek z kempování můžete zažít kdekoli. AERIAL A1 nabízí pocit, že spíte v mracích. Struktura stanu vyžaduje, abyste natáhli základnu tak, aby byla prakticky plochá (na rozdíl od houpací sítě). AERIAL A1 lze snadno využít při cestování do skal, do přírody nebo dokonce na vodu. AERIAL A1 lze docela snadno zavěsit nad zemí. A naopak, pokud jste na otevřené louce, na které nemáte žádnou možnost, kde AERIAL yavěsit, můžete jej postavit na pevnou zem jako každý jiný stan.


Stan přichází s dostatkem prostoru pro jednu osobu. Zavěšení stanu mezi stromy je patrně stejně snadné jako jeho montáž na suchou půdu. Stan je dodáván s…

SUV Bugatti Spartakus

Když Lamborghini debutoval  s jejich SUV Lamborghini Urus, bylo to pro mnohé velké překvapení. Nikdy za mého života jsem si nemyslel, že by Lamborghini chtěl jít cestou SUV. Koncept SUV Bugatti Spartacus zobrazuje možnost, jak by mohlo vypadat SUV od Bugatti.

Spartakus je prudký koncept SUV, který míří na stejnou skupinu zákazníků jako Urus. Urus vypadá jako Lamborghini, ale nevypadá stejně jako Aventador nebo Huracan ... Spartacus používá stejnou filozofii. Má v sobě každý kus DNA Bugatti.


Spartacus ve své kombinaci modré a černé barvy nosí svou identitu Bugatti. Auto má na přední straně kultovní podkovovou mřížku. Vůz je dodáván s pěkně objemným tělem, ale jeho agresivní světlomety a zadní světlomety přispívají k nezapomenutelnému vzhledu.




Další zajímavý detail na Bugatti Spartakus je skutečnost, že i když detail podkovy chladiče zůstává v automobilu, za ním leží jen prodloužení nárazníku z uhlíkových vláken automobilu, což naznačuje, že toto je pro Bugatti nejen první auto v kategorii…

Historie vstřikování

Americký vynálezce John Wesley Hyatt spolu se svým bratrem Isaiahem patentoval v roce 1872 první vstřikovací stroj. Tento stroj byl relativně jednoduchý ve srovnání s dnes používanými stroji: fungoval jako velká podkožní jehla a pomocí pístu vstřikoval plast prostřednictvím vyhřívaného válce do formy. V průběhu let tento průmysl postupoval pomalu a vyráběl produkty, jako jsou obojky, knoflíky a hřebeny na vlasy.

Němečtí chemici Arthur Eichengrün a Theodore Becker vynalezli první rozpustné formy acetátu celulózy v roce 1903, což bylo mnohem méně hořlavé než dusičnan celulózy. Nakonec byl k dispozici v práškové formě, ze které byl snadno vstřikován. Arthur Eichengrün vyvinul první vstřikovací lis v roce 1919. V roce 1939 Arthur Eichengrün patentoval vstřikování plastikovaného acetátu celulózy.

Průmysl se ve 40. letech 20. století rychle rozrůstal, protože druhá světová válka vyvolala obrovskou poptávku po levných masových výrobcích. V roce 1946 postavil americký vynálezce James Watson …