Skip to main content

Jak optimalizovat využití recyklovaného materiálu?

Aby zpracovatelé mohli efektivně a ekonomicky využívat více svého odpadu při výrobě, musí zpracovatelé připravit základní materiál podobný originálnímu granulátu/peletám.

Téměř každý proces vytlačování vytváří určitou úroveň odpadu, který je třeba recyklovat jak z ekonomických, tak z environmentálních důvodů. Množství rozemletého recyklovaného materiálu, který může být účinně zpracován na extrudéru a šneku, je však obvykle omezeno kvůli rozdílům mezi novými peletami a recyklovanými. Během narušení procesu, pokusů a dalších přerušení zpracování je množství generovaného odpadu často mnohem více, než je možné zpracovat, aniž by došlo ke ztrátě rychlosti výstupu a kvality výstupu.

Většina extruzních procesů může účinně přepracovat regeneraci 10% až 20% materiálu s pouze malými změnami výstupu a stability procesu. Někteří zpracovatelé dokonce vyvinuli podmínky pro manipulaci a podmínky zpracování recyklátu - zejména se jedná o regulaci teploty. Hlavní proměnné ovlivňující tyto problémy mezi novými peletami a recyklovanými jsou sypná hustota a vlastnosti toku. Mějte na paměti, že výrobci polymerů aktivně pracují na optimalizaci geometrie svých pelet pro optimální sypnou hustotu a vlastnosti toku tekutin pro vlastní prospěch při manipulaci s materiálem a balení. Výsledkem je, že většina nových pelet je pro tyto vlastnosti dobře optimalizována.

Když jsou do vytlačovacího stroje zavedeny nové a recyklované pelety, rozdíly v jejich objemové hustotě a vlastnostech toku částic obvykle způsobují snížení výkonu související s kombinovanou objemovou hustotou a ztrátu stability výstupu v důsledku měnících se vlastností toku částic. Aby bylo možné tyto vlastnosti lépe vyrovnat pro větší výkon a stabilitu, je třeba věnovat větší pozornost vlastnostem recyklovaného materiálu.

Přesněji řečeno, zpracovatelé potřebují „připravit“ vlastnosti podobné novým peletám, aby se mohli efektivně a ekonomicky využívat více svého odpadu. Dvě proměnné, které mají nejúčinnější účinek, který mohou ovládat, jsou sypná hustota a tokové vlastnosti. Tvar, uniformita a tloušťka odpadu po granulaci se málokdy považuje za způsob, jak zlepšit sypnou hustotu a vlastnosti toku pevných látek.

zdroj:
https://www.ptonline.com/




Comments

Popular posts from this blog

Aerial hamakový stan znamená nový komfort při přespávání v přírodě

AERIAL A1 je spojením nejlepších aspektů tří samostatných produktů. Kombinuje bezpečnost stanu, pohodlí a bezstarostnou povahu houpací sítě a napjatost / pružnost slacklines. AERIAL A1 je navržený průmyslovými designéry se skutečnou vášní pro venkovní prostředí, doslova přidává novou dimenzi kempování. Tento stan se připoutává ke stromům (nebo dokonce autům), takže váš zážitek z kempování můžete zažít kdekoli. AERIAL A1 nabízí pocit, že spíte v mracích. Struktura stanu vyžaduje, abyste natáhli základnu tak, aby byla prakticky plochá (na rozdíl od houpací sítě). AERIAL A1 lze snadno využít při cestování do skal, do přírody nebo dokonce na vodu. AERIAL A1 lze docela snadno zavěsit nad zemí. A naopak, pokud jste na otevřené louce, na které nemáte žádnou možnost, kde AERIAL yavěsit, můžete jej postavit na pevnou zem jako každý jiný stan.


Stan přichází s dostatkem prostoru pro jednu osobu. Zavěšení stanu mezi stromy je patrně stejně snadné jako jeho montáž na suchou půdu. Stan je dodáván s…

SUV Bugatti Spartakus

Když Lamborghini debutoval  s jejich SUV Lamborghini Urus, bylo to pro mnohé velké překvapení. Nikdy za mého života jsem si nemyslel, že by Lamborghini chtěl jít cestou SUV. Koncept SUV Bugatti Spartacus zobrazuje možnost, jak by mohlo vypadat SUV od Bugatti.

Spartakus je prudký koncept SUV, který míří na stejnou skupinu zákazníků jako Urus. Urus vypadá jako Lamborghini, ale nevypadá stejně jako Aventador nebo Huracan ... Spartacus používá stejnou filozofii. Má v sobě každý kus DNA Bugatti.


Spartacus ve své kombinaci modré a černé barvy nosí svou identitu Bugatti. Auto má na přední straně kultovní podkovovou mřížku. Vůz je dodáván s pěkně objemným tělem, ale jeho agresivní světlomety a zadní světlomety přispívají k nezapomenutelnému vzhledu.




Další zajímavý detail na Bugatti Spartakus je skutečnost, že i když detail podkovy chladiče zůstává v automobilu, za ním leží jen prodloužení nárazníku z uhlíkových vláken automobilu, což naznačuje, že toto je pro Bugatti nejen první auto v kategorii…

Historie vstřikování

Americký vynálezce John Wesley Hyatt spolu se svým bratrem Isaiahem patentoval v roce 1872 první vstřikovací stroj. Tento stroj byl relativně jednoduchý ve srovnání s dnes používanými stroji: fungoval jako velká podkožní jehla a pomocí pístu vstřikoval plast prostřednictvím vyhřívaného válce do formy. V průběhu let tento průmysl postupoval pomalu a vyráběl produkty, jako jsou obojky, knoflíky a hřebeny na vlasy.

Němečtí chemici Arthur Eichengrün a Theodore Becker vynalezli první rozpustné formy acetátu celulózy v roce 1903, což bylo mnohem méně hořlavé než dusičnan celulózy. Nakonec byl k dispozici v práškové formě, ze které byl snadno vstřikován. Arthur Eichengrün vyvinul první vstřikovací lis v roce 1919. V roce 1939 Arthur Eichengrün patentoval vstřikování plastikovaného acetátu celulózy.

Průmysl se ve 40. letech 20. století rychle rozrůstal, protože druhá světová válka vyvolala obrovskou poptávku po levných masových výrobcích. V roce 1946 postavil americký vynálezce James Watson …