Skip to main content

Pohony zpracovatelských strojů (elektrické – druhy, charakteristiky; hydraulické – hydraulický obvod, hydromotory; pneumatické – pneumatický obvod)

Nejvíce používané motory u zpracovatelských strojů jsou elektrické pohony. Ty se dále dělí dle následujícího schématu.



Asynchronní motory (indukční motor):
  • jednoduchá konstrukce
  • slouží jako elektromotor i generátor
  • ke svému chodu používá točivé magnetické pole
  • rotor asynchronního motoru může být klecový (s kotvou na krátko) nebo s kroužkovou kotvou
  • třífázový asynchronní motor je nejrozšířenější elektromotor na světě - jednoduchý, bezúdržbový, ekonomický, ..
  • motor je složený ze statoru a rotoru

Synchronní motor:
  • spouštění synchronního motoru je pomocí zvláštního zařízení (pomocný rozběhový motor, rozběhové klecové vinutí = asynchronní rozběh, frekvenční měnič, který frekvenci napájecího proudu postupně zvyšuje až po jmenovité otáčky motoru)
  • pohon strojů, které vyžadují otáčky nezávislé na zatížení




Stejnosměrné motory:
  • používají se jako regulační motory
  • skládají se ze statoru s póly, na kterých je budící vinutí a drážkovaného rotoru připojeného na komutátor
  • rozdělují se na elektromotory s cizím buzením, derivační, sériové, smíšené


Hydraulické motory



Pomocí hydromotorů se přeměňuje potencionální tlaková energie kapaliny na mechanickou práci.


Rotační hydromotory
  • charakterizují se otáčkami a točivým momentem
  • rozdělují se na pomaluběžné (otáčky od 0,1 až 500 za minutu a točivý moment od 1000 do 130 000 Nm) a rychloběžné
Přednosti hydromotoru:
  • široký rozsah plynule regulovatelných otáček a momentů
  • přizpůsobení charakteristiky motoru požadavkům hnacího stroje
  • rychlá změna točivého momentu
  • snadná změna směru otáček
  • ochrana před přetížením
  • malé rozměry spojené s vysokými výkony
Nevýhody hydromotorů
  • nižší účinnost
  • náročnější údržba
  • nerovnoměrnost chodu

Hydraulický obvod
  • obsahuje hydromotor, hydrogenerátor (čerpadlo - generátor tlaku), rozvod, ovládací mechanizmy
  • rychlost posuvu se nastavuje regulačním ventilem



Pneumatické pohony
  • používané u průmyslových robotů a manipulátorů
  • nižší pracovní tlak
  • pracuje se stlačeným vzduchem
Pneumatický obvod obsahuje:
  • centrální rozvod
  • filtr s odlučovačem vody
  • redukční ventil
  • maznice
  • manometr
  • rozvaděč
  • škrtící ventil
  • zpětný ventil
  • pneumatický motor

Výhody
  • možnost napojení na centrální zdroj energie
  • rychlé přímočaré pohyby
  • jednoduché na konstrukci
  • možno použít v náročnějších podmínkách
Nevýhody
  • vysoká energetická náročnost
  • obtížnější řízení polohy a rychlosti

Druhy pneumatických pohonů:
  • přímočaré
  • rotační
  • membránové
  • s kývavým pohybem

Comments

Popular posts from this blog

Aerial hamakový stan znamená nový komfort při přespávání v přírodě

AERIAL A1 je spojením nejlepších aspektů tří samostatných produktů. Kombinuje bezpečnost stanu, pohodlí a bezstarostnou povahu houpací sítě a napjatost / pružnost slacklines. AERIAL A1 je navržený průmyslovými designéry se skutečnou vášní pro venkovní prostředí, doslova přidává novou dimenzi kempování. Tento stan se připoutává ke stromům (nebo dokonce autům), takže váš zážitek z kempování můžete zažít kdekoli. AERIAL A1 nabízí pocit, že spíte v mracích. Struktura stanu vyžaduje, abyste natáhli základnu tak, aby byla prakticky plochá (na rozdíl od houpací sítě). AERIAL A1 lze snadno využít při cestování do skal, do přírody nebo dokonce na vodu. AERIAL A1 lze docela snadno zavěsit nad zemí. A naopak, pokud jste na otevřené louce, na které nemáte žádnou možnost, kde AERIAL yavěsit, můžete jej postavit na pevnou zem jako každý jiný stan.


Stan přichází s dostatkem prostoru pro jednu osobu. Zavěšení stanu mezi stromy je patrně stejně snadné jako jeho montáž na suchou půdu. Stan je dodáván s…

SUV Bugatti Spartakus

Když Lamborghini debutoval  s jejich SUV Lamborghini Urus, bylo to pro mnohé velké překvapení. Nikdy za mého života jsem si nemyslel, že by Lamborghini chtěl jít cestou SUV. Koncept SUV Bugatti Spartacus zobrazuje možnost, jak by mohlo vypadat SUV od Bugatti.

Spartakus je prudký koncept SUV, který míří na stejnou skupinu zákazníků jako Urus. Urus vypadá jako Lamborghini, ale nevypadá stejně jako Aventador nebo Huracan ... Spartacus používá stejnou filozofii. Má v sobě každý kus DNA Bugatti.


Spartacus ve své kombinaci modré a černé barvy nosí svou identitu Bugatti. Auto má na přední straně kultovní podkovovou mřížku. Vůz je dodáván s pěkně objemným tělem, ale jeho agresivní světlomety a zadní světlomety přispívají k nezapomenutelnému vzhledu.




Další zajímavý detail na Bugatti Spartakus je skutečnost, že i když detail podkovy chladiče zůstává v automobilu, za ním leží jen prodloužení nárazníku z uhlíkových vláken automobilu, což naznačuje, že toto je pro Bugatti nejen první auto v kategorii…

Historie vstřikování

Americký vynálezce John Wesley Hyatt spolu se svým bratrem Isaiahem patentoval v roce 1872 první vstřikovací stroj. Tento stroj byl relativně jednoduchý ve srovnání s dnes používanými stroji: fungoval jako velká podkožní jehla a pomocí pístu vstřikoval plast prostřednictvím vyhřívaného válce do formy. V průběhu let tento průmysl postupoval pomalu a vyráběl produkty, jako jsou obojky, knoflíky a hřebeny na vlasy.

Němečtí chemici Arthur Eichengrün a Theodore Becker vynalezli první rozpustné formy acetátu celulózy v roce 1903, což bylo mnohem méně hořlavé než dusičnan celulózy. Nakonec byl k dispozici v práškové formě, ze které byl snadno vstřikován. Arthur Eichengrün vyvinul první vstřikovací lis v roce 1919. V roce 1939 Arthur Eichengrün patentoval vstřikování plastikovaného acetátu celulózy.

Průmysl se ve 40. letech 20. století rychle rozrůstal, protože druhá světová válka vyvolala obrovskou poptávku po levných masových výrobcích. V roce 1946 postavil americký vynálezce James Watson …