Skip to main content

RIM technologie


RIM technologie

Reakční vstřikování (RIM) spočívá ve vstříknutí kapalné reakční směsi do uzavřené formy,
kde proběhne exotermická reakce složek spojená s vytvrzením materiálu. Reakční vstřikování
polyuretanů vychází z kapalných složek (nejčastěji ze dvou), z nichž je ve směšovací hlavě
vytvořena reakční směs. Složení směsi je obdobné jako při odlévání a je voleno podle
mechanických vlastností produktu, s ohledem na požadavek krátkých vytvrzovacích časů.
Proto nemůže být reakční směs připravována nepřetržitě, ale jen v požadovaném časovém
intervalu, kdy dochází ke vstřiku.
Technologie RIM můžeme označit jako vysokorychlostní odlévání. Vzhledem ke krátkému
pracovnímu cyklu lze RIM srovnat se vstřikováním kaučuků, které však probíhá při vyšších
teplotách a tlacích.
Proces RIM: Nízkotlaký
Vysokotlaký
Nízkotlaký proces:
Při plnění formy jsou jednotlivé složky z promíchávaných zásobníků vháněny do směšovací
hlavy. Směsi pro polotuhé materiály vyžadují přídavek plynu (dusík, vzduch). U nízkotlakého
systému může být plyn přiveden přímo do směšovací hlavy. Pro zajištění reprodukovatelných
podmínek se musí udržovat určitá teplota (temperace míchadla). Po naplnění formy se tvorba
reaktivní směsi zastaví.
Použití: Dnes se používá v malé míře. Na výrobu desek (vysoké rychlosti vstřikování, malé
rychlosti dávkování).
Vysokotlaký proces:
Složky reaktivní směsi jsou vháněny vysokotlakými dávkovacími čerpadly do směšovací
hlavy. Ve směšovací komoře se mění kinematická energie na energii míchání.
Výhody RIM: Kvalitní a přesné směšování složek, krátké výrobní cykly atd.

Comments

Popular posts from this blog

SUV Bugatti Spartakus

Když Lamborghini debutoval  s jejich SUV Lamborghini Urus, bylo to pro mnohé velké překvapení. Nikdy za mého života jsem si nemyslel, že by Lamborghini chtěl jít cestou SUV. Koncept SUV Bugatti Spartacus zobrazuje možnost, jak by mohlo vypadat SUV od Bugatti.

Spartakus je prudký koncept SUV, který míří na stejnou skupinu zákazníků jako Urus. Urus vypadá jako Lamborghini, ale nevypadá stejně jako Aventador nebo Huracan ... Spartacus používá stejnou filozofii. Má v sobě každý kus DNA Bugatti.


Spartacus ve své kombinaci modré a černé barvy nosí svou identitu Bugatti. Auto má na přední straně kultovní podkovovou mřížku. Vůz je dodáván s pěkně objemným tělem, ale jeho agresivní světlomety a zadní světlomety přispívají k nezapomenutelnému vzhledu.




Další zajímavý detail na Bugatti Spartakus je skutečnost, že i když detail podkovy chladiče zůstává v automobilu, za ním leží jen prodloužení nárazníku z uhlíkových vláken automobilu, což naznačuje, že toto je pro Bugatti nejen první auto v kategorii…

Aerial hamakový stan znamená nový komfort při přespávání v přírodě

AERIAL A1 je spojením nejlepších aspektů tří samostatných produktů. Kombinuje bezpečnost stanu, pohodlí a bezstarostnou povahu houpací sítě a napjatost / pružnost slacklines. AERIAL A1 je navržený průmyslovými designéry se skutečnou vášní pro venkovní prostředí, doslova přidává novou dimenzi kempování. Tento stan se připoutává ke stromům (nebo dokonce autům), takže váš zážitek z kempování můžete zažít kdekoli. AERIAL A1 nabízí pocit, že spíte v mracích. Struktura stanu vyžaduje, abyste natáhli základnu tak, aby byla prakticky plochá (na rozdíl od houpací sítě). AERIAL A1 lze snadno využít při cestování do skal, do přírody nebo dokonce na vodu. AERIAL A1 lze docela snadno zavěsit nad zemí. A naopak, pokud jste na otevřené louce, na které nemáte žádnou možnost, kde AERIAL yavěsit, můžete jej postavit na pevnou zem jako každý jiný stan.


Stan přichází s dostatkem prostoru pro jednu osobu. Zavěšení stanu mezi stromy je patrně stejně snadné jako jeho montáž na suchou půdu. Stan je dodáván s…

Historie vstřikování

Americký vynálezce John Wesley Hyatt spolu se svým bratrem Isaiahem patentoval v roce 1872 první vstřikovací stroj. Tento stroj byl relativně jednoduchý ve srovnání s dnes používanými stroji: fungoval jako velká podkožní jehla a pomocí pístu vstřikoval plast prostřednictvím vyhřívaného válce do formy. V průběhu let tento průmysl postupoval pomalu a vyráběl produkty, jako jsou obojky, knoflíky a hřebeny na vlasy.

Němečtí chemici Arthur Eichengrün a Theodore Becker vynalezli první rozpustné formy acetátu celulózy v roce 1903, což bylo mnohem méně hořlavé než dusičnan celulózy. Nakonec byl k dispozici v práškové formě, ze které byl snadno vstřikován. Arthur Eichengrün vyvinul první vstřikovací lis v roce 1919. V roce 1939 Arthur Eichengrün patentoval vstřikování plastikovaného acetátu celulózy.

Průmysl se ve 40. letech 20. století rychle rozrůstal, protože druhá světová válka vyvolala obrovskou poptávku po levných masových výrobcích. V roce 1946 postavil americký vynálezce James Watson …