Skip to main content

Vícekomponentní vstřikování

Vyžaduje vaše balení potravin nebo nápojů kyslíkovou bariéru, blokaci světla nebo retenci oxidu uhličitého pro prodlouženou dobu skladování? Vstřikujete část, která by mohla být vyplněna recyklátem? Chcete se odlišit estetickým obalem implementací gradace barev, pěnění nebo jiných efektů? Pokud odpovíte ano, pak by technologie vícekomponentního vstřikování mohla být pro vaši aplikaci ta pravá.


Proces vícekomponentního vstřikování formuje plastovou část s vnějším pláštěm a vnitřním „jádrem“. Materiál vnějšího pláště je obvykle standardní polymer, zatímco jádrem při balení potravin nebo nápojů je typicky polymer s bariérovými vlastnostmi, které zabraňují pronikání kyslíku, oxidu uhličitého nebo vlhkosti skrz stěny nádoby. Aplikace, která se snaží snížit náklady nebo hmotnost a / nebo ušetřit panenský polymer, by obvykle používala recyklovaný polymer jako jádro, přičemž materiál vnějšku má stále požadovaný vzhled. V jádru může být zavedena odstupňovaná barva nebo jiné efekty pro aplikace estetického balení.



Standardní stroj pro vícekomponentní vstřikování má dvě vstřikovací jednotky nebo dva vstřikovací stroje. Přesné dodávání taveniny přes trysku horkého vtoku je prvořadé pro zajištění dostatečného přivádění bariérové ​​vrstvy.


Účinný bariérový systém vícekomponentního vstřikování může poskytovat stejnou produkční efektivitu a dobu cyklu jako standardní jednovrstvý vstřikovaný tvarový díl současným vstřikováním. Díky pokroku v materiálech polymerů a bariérové ​​vrstvy lze stále dosáhnout vynikající čistoty pro průhledné balení.



Typické aplikace vstřikování potravinového obalu:

Tenkostěnné nádoby, čiré nebo barevné
Uzávěry
Mléčné obaly
Kávové kapsle na jedno použití
Plastové plechovky s průhledným účinkem
Lékařské aplikace - lahve, lahvičky atd.
Estetické balení, gradace barev

Typické aplikace pro vstřikování recyklovaného polymeru:

Malé a velké kbelíky (nádoby na barvy, chemikálie, tekutiny atd.)
Přepravní kontejnery
Velké automobilové díly

zdroj: https://www.milacron.com/

Comments

Popular posts from this blog

Aerial hamakový stan znamená nový komfort při přespávání v přírodě

AERIAL A1 je spojením nejlepších aspektů tří samostatných produktů. Kombinuje bezpečnost stanu, pohodlí a bezstarostnou povahu houpací sítě a napjatost / pružnost slacklines. AERIAL A1 je navržený průmyslovými designéry se skutečnou vášní pro venkovní prostředí, doslova přidává novou dimenzi kempování. Tento stan se připoutává ke stromům (nebo dokonce autům), takže váš zážitek z kempování můžete zažít kdekoli. AERIAL A1 nabízí pocit, že spíte v mracích. Struktura stanu vyžaduje, abyste natáhli základnu tak, aby byla prakticky plochá (na rozdíl od houpací sítě). AERIAL A1 lze snadno využít při cestování do skal, do přírody nebo dokonce na vodu. AERIAL A1 lze docela snadno zavěsit nad zemí. A naopak, pokud jste na otevřené louce, na které nemáte žádnou možnost, kde AERIAL yavěsit, můžete jej postavit na pevnou zem jako každý jiný stan.


Stan přichází s dostatkem prostoru pro jednu osobu. Zavěšení stanu mezi stromy je patrně stejně snadné jako jeho montáž na suchou půdu. Stan je dodáván s…

SUV Bugatti Spartakus

Když Lamborghini debutoval  s jejich SUV Lamborghini Urus, bylo to pro mnohé velké překvapení. Nikdy za mého života jsem si nemyslel, že by Lamborghini chtěl jít cestou SUV. Koncept SUV Bugatti Spartacus zobrazuje možnost, jak by mohlo vypadat SUV od Bugatti.

Spartakus je prudký koncept SUV, který míří na stejnou skupinu zákazníků jako Urus. Urus vypadá jako Lamborghini, ale nevypadá stejně jako Aventador nebo Huracan ... Spartacus používá stejnou filozofii. Má v sobě každý kus DNA Bugatti.


Spartacus ve své kombinaci modré a černé barvy nosí svou identitu Bugatti. Auto má na přední straně kultovní podkovovou mřížku. Vůz je dodáván s pěkně objemným tělem, ale jeho agresivní světlomety a zadní světlomety přispívají k nezapomenutelnému vzhledu.




Další zajímavý detail na Bugatti Spartakus je skutečnost, že i když detail podkovy chladiče zůstává v automobilu, za ním leží jen prodloužení nárazníku z uhlíkových vláken automobilu, což naznačuje, že toto je pro Bugatti nejen první auto v kategorii…

Historie vstřikování

Americký vynálezce John Wesley Hyatt spolu se svým bratrem Isaiahem patentoval v roce 1872 první vstřikovací stroj. Tento stroj byl relativně jednoduchý ve srovnání s dnes používanými stroji: fungoval jako velká podkožní jehla a pomocí pístu vstřikoval plast prostřednictvím vyhřívaného válce do formy. V průběhu let tento průmysl postupoval pomalu a vyráběl produkty, jako jsou obojky, knoflíky a hřebeny na vlasy.

Němečtí chemici Arthur Eichengrün a Theodore Becker vynalezli první rozpustné formy acetátu celulózy v roce 1903, což bylo mnohem méně hořlavé než dusičnan celulózy. Nakonec byl k dispozici v práškové formě, ze které byl snadno vstřikován. Arthur Eichengrün vyvinul první vstřikovací lis v roce 1919. V roce 1939 Arthur Eichengrün patentoval vstřikování plastikovaného acetátu celulózy.

Průmysl se ve 40. letech 20. století rychle rozrůstal, protože druhá světová válka vyvolala obrovskou poptávku po levných masových výrobcích. V roce 1946 postavil americký vynálezce James Watson …