Skip to main content

Výhody a nevýhody vytlačování

Výsledky vytlačování můžete nalézt téměř v každé domácnosti a budově. Běžné položky vyrobené tímto procesem zahrnují trubky z PVC, okapové žlaby, okenní rámy a dokonce i plastové brčka. Tento způsob výroby používá formu se správným tvarem, kterou je vytlačován plast a vytbáří nekonečně dlouhý produkt, který je dále zpracováván.

Ačkoli je proces vytlačování plastů široce používán a má mnoho výhod, přichází s některými nevýhodami.

Výhody


  • Dostupnost

Proces vytlačování plastů přichází s nízkými náklady ve srovnání s jinými zpracovatelskými procesy a většími ziskovými maržemi, což z něj činí atraktivní volbu pro podniky, které zpracovávají produkty ve velkém.

Většina vytlačovacích strojů používá termoplasty, které mohou podléhat opakovanému tavení a tvrdnutí. Zbývající materiály, které se v jiných procesech běžně odstraňují jako odpad, lze znovu použít, což snižuje náklady na suroviny a likvidaci.


  • Flexibilita

Vytlačování poskytuje značnou flexibilitu při výrobě produktů s konzistentním průřezem. Dokud průřez zůstane stejný, může vytlačování vytvářet složité tvary, jako například ozdobné lišty.

Procesu vytlačování také umožňují výrobu produktů, které mísí plastové atributy, jako jsou tvrdé a měkké povrchy (těsnění).


Nevýhody

Velikostní rozptyl
Jakmile je horký plast odstraněn z extrudéru, bude často expandovat. Je problematické pokusit se předpovídat přesnou míru expanze. Protože je těžké předvídat přesnou expanzi, výrobci často akceptují značné úrovně odchylek od rozměrů produktu.

zdroj: https://plastrading.com/

Comments

Popular posts from this blog

SUV Bugatti Spartakus

Když Lamborghini debutoval  s jejich SUV Lamborghini Urus, bylo to pro mnohé velké překvapení. Nikdy za mého života jsem si nemyslel, že by Lamborghini chtěl jít cestou SUV. Koncept SUV Bugatti Spartacus zobrazuje možnost, jak by mohlo vypadat SUV od Bugatti.

Spartakus je prudký koncept SUV, který míří na stejnou skupinu zákazníků jako Urus. Urus vypadá jako Lamborghini, ale nevypadá stejně jako Aventador nebo Huracan ... Spartacus používá stejnou filozofii. Má v sobě každý kus DNA Bugatti.


Spartacus ve své kombinaci modré a černé barvy nosí svou identitu Bugatti. Auto má na přední straně kultovní podkovovou mřížku. Vůz je dodáván s pěkně objemným tělem, ale jeho agresivní světlomety a zadní světlomety přispívají k nezapomenutelnému vzhledu.




Další zajímavý detail na Bugatti Spartakus je skutečnost, že i když detail podkovy chladiče zůstává v automobilu, za ním leží jen prodloužení nárazníku z uhlíkových vláken automobilu, což naznačuje, že toto je pro Bugatti nejen první auto v kategorii…

Aerial hamakový stan znamená nový komfort při přespávání v přírodě

AERIAL A1 je spojením nejlepších aspektů tří samostatných produktů. Kombinuje bezpečnost stanu, pohodlí a bezstarostnou povahu houpací sítě a napjatost / pružnost slacklines. AERIAL A1 je navržený průmyslovými designéry se skutečnou vášní pro venkovní prostředí, doslova přidává novou dimenzi kempování. Tento stan se připoutává ke stromům (nebo dokonce autům), takže váš zážitek z kempování můžete zažít kdekoli. AERIAL A1 nabízí pocit, že spíte v mracích. Struktura stanu vyžaduje, abyste natáhli základnu tak, aby byla prakticky plochá (na rozdíl od houpací sítě). AERIAL A1 lze snadno využít při cestování do skal, do přírody nebo dokonce na vodu. AERIAL A1 lze docela snadno zavěsit nad zemí. A naopak, pokud jste na otevřené louce, na které nemáte žádnou možnost, kde AERIAL yavěsit, můžete jej postavit na pevnou zem jako každý jiný stan.


Stan přichází s dostatkem prostoru pro jednu osobu. Zavěšení stanu mezi stromy je patrně stejně snadné jako jeho montáž na suchou půdu. Stan je dodáván s…

Historie vstřikování

Americký vynálezce John Wesley Hyatt spolu se svým bratrem Isaiahem patentoval v roce 1872 první vstřikovací stroj. Tento stroj byl relativně jednoduchý ve srovnání s dnes používanými stroji: fungoval jako velká podkožní jehla a pomocí pístu vstřikoval plast prostřednictvím vyhřívaného válce do formy. V průběhu let tento průmysl postupoval pomalu a vyráběl produkty, jako jsou obojky, knoflíky a hřebeny na vlasy.

Němečtí chemici Arthur Eichengrün a Theodore Becker vynalezli první rozpustné formy acetátu celulózy v roce 1903, což bylo mnohem méně hořlavé než dusičnan celulózy. Nakonec byl k dispozici v práškové formě, ze které byl snadno vstřikován. Arthur Eichengrün vyvinul první vstřikovací lis v roce 1919. V roce 1939 Arthur Eichengrün patentoval vstřikování plastikovaného acetátu celulózy.

Průmysl se ve 40. letech 20. století rychle rozrůstal, protože druhá světová válka vyvolala obrovskou poptávku po levných masových výrobcích. V roce 1946 postavil americký vynálezce James Watson …