Skip to main content

Výroba vláken


Výroba vláken

Výroba vláken z kaprolaktamu:
Za objevem stojí Otto Wichterle, který v roce 1941 vynalezl postupu výroby
polyamidového vlákna tryskou (kaprolaktamu) a navíjení tohoto vlákna na cívku. Tento objev
stál na samém počátku průmyslové výroby umělých vláken u nás. Vlákno se začalo vyrábět
po skončení druhé světové války pod názvem Silon.
Jedná se o zvlákňování z taveniny. Při tomto zvlákňování se polymer (PA) roztaví a
vzniklá tavenina se vytlačuje zvlákňovacími tryskami do chladící ochranné šachty, kde
postupně tuhne. Potom následuje orientace a stabilizace rozměrů, které mohou být řešeny
také= odděleně.
Podle viskozity taveniny se k její přípravě používá buď tavicí rošt nebo vytlačovací
stroj. U PA se používá právě tavicí rošt. Na obrázku níže je zobrazeno uspořádání
jednotlivých členů při zvlákňování. Tavný rošt je v podstatě soustava topných trubek, na
kterých se granulát zadržuje než se roztaví. Tavení probíhá případně pod ochrannou
atmosférou (dusík). Tavenina stéká samospádem do sběrného prostoru pod roštem. Odtud ji
oběhové čerpadlo dopravuje ke zvlákňovacímu čerpadlu. Dopravované množství je větší než
odběr ke zvlákňování, což lze využít k míchání taveniny s použitím obtoku. Před tryskou je
zařazen jemný filtr k zachycování případných nečistot. Průtokem tryskou se formují
z taveniny vlákna, která se v chladicí šachtě chladí případně zvlhčují. Postupují dále do
ochranné šachty a pak se navíjejí. Rychlostí navíjení lze regulovat částečný stupeň dloužení.



Comments

Popular posts from this blog

SUV Bugatti Spartakus

Když Lamborghini debutoval  s jejich SUV Lamborghini Urus, bylo to pro mnohé velké překvapení. Nikdy za mého života jsem si nemyslel, že by Lamborghini chtěl jít cestou SUV. Koncept SUV Bugatti Spartacus zobrazuje možnost, jak by mohlo vypadat SUV od Bugatti.

Spartakus je prudký koncept SUV, který míří na stejnou skupinu zákazníků jako Urus. Urus vypadá jako Lamborghini, ale nevypadá stejně jako Aventador nebo Huracan ... Spartacus používá stejnou filozofii. Má v sobě každý kus DNA Bugatti.


Spartacus ve své kombinaci modré a černé barvy nosí svou identitu Bugatti. Auto má na přední straně kultovní podkovovou mřížku. Vůz je dodáván s pěkně objemným tělem, ale jeho agresivní světlomety a zadní světlomety přispívají k nezapomenutelnému vzhledu.




Další zajímavý detail na Bugatti Spartakus je skutečnost, že i když detail podkovy chladiče zůstává v automobilu, za ním leží jen prodloužení nárazníku z uhlíkových vláken automobilu, což naznačuje, že toto je pro Bugatti nejen první auto v kategorii…

Zařízení pro dopravu a dávkování kapalin (samospád, monžík, čerpadla – druhy a charakteristiky)

Doprava kapalin samospádem
tuto metodu je možné využít pokud je výroba členěna vertikálně a tím je možné dopravovat kapalinu z vrchního bodu po spodní výtoková rychlost je závislá na výšce hladiny a odporech při průtokupokud není zajištěna konstantní výška hladiny, tak bude kolísat množství vytékané kapalinyjednoduché řešeníDoprava kapalin přetlačováním
používané v praxijednoduchéspolehlivékapalina se z tlakové nádoby vytlačuje stlačeným vzduchem, který je přiváděn nad hladinu


Doprava kapalin čerpadly
nejvíce rozšířenálibovolný směr transportudoprava na velké vzdálenostikonstantní průtokpřesné dávkování

Druhy čerpadel:


Objemová čerpadla (hydrostatické)
dopravují kapalinu nuceným vyprazdňováním daného objemupracovní pohyb je pohyb vratný nebo rotačnípráci při malých rychlostech
Pístová čerpadla
Membránová čerpadla
Rotační čerpadla
Zubová čerpadla
Lamelová čerpadla
Lopatková čerpadla

Jednotlivé čerpadla budou rozvedena v pozdějších článcích.

Aerial hamakový stan znamená nový komfort při přespávání v přírodě

AERIAL A1 je spojením nejlepších aspektů tří samostatných produktů. Kombinuje bezpečnost stanu, pohodlí a bezstarostnou povahu houpací sítě a napjatost / pružnost slacklines. AERIAL A1 je navržený průmyslovými designéry se skutečnou vášní pro venkovní prostředí, doslova přidává novou dimenzi kempování. Tento stan se připoutává ke stromům (nebo dokonce autům), takže váš zážitek z kempování můžete zažít kdekoli. AERIAL A1 nabízí pocit, že spíte v mracích. Struktura stanu vyžaduje, abyste natáhli základnu tak, aby byla prakticky plochá (na rozdíl od houpací sítě). AERIAL A1 lze snadno využít při cestování do skal, do přírody nebo dokonce na vodu. AERIAL A1 lze docela snadno zavěsit nad zemí. A naopak, pokud jste na otevřené louce, na které nemáte žádnou možnost, kde AERIAL yavěsit, můžete jej postavit na pevnou zem jako každý jiný stan.


Stan přichází s dostatkem prostoru pro jednu osobu. Zavěšení stanu mezi stromy je patrně stejně snadné jako jeho montáž na suchou půdu. Stan je dodáván s…