Skip to main content

3D tisk vs. vstřikování

3D tisk je skvělý do výroby, zejména pokud chcete tisknout malá množství složitých dílů. Zde jsou plusy a mínusy, které určují základní rozdíly mezi vstřikováním a 3D tiskem.


Klady

  • Nízké vstupní náklady. Stolní 3D tiskárna a filament vás budou stát exponenciálně méně než  vstřikovací stroj.
  • Snadné provádění změn. Vzhledem k jeho aditivní povaze můžete při vytváření vašeho modelu zaznamenat a opravit problémy s designem. To umožňuje vyhnout se plýtvání, které je při zjištění chyby u vstřikování. 3D tiskárny umožňují pozastavit proces uprostřed a pokračovat na stejném místě, což je ideální pro úpravy bodů, které by jinak způsobily, že začnete znovu.
  • Snadný tisk složitých návrhů. Proces 3D tisku spočívající v přidávání vrstev na sebe je ideální pro vytváření složité infrastruktury.



Nevýhody

  • Pomalý výstup objektu. Jednou z nevýhod procesu 3D tisku je to, že přísně omezuje počet objektů, které lze vytisknout najednou. Drtivá většina 3D tiskáren bude produkovat současně pouze jeden nebo dva modely - dokonce i stroje s více než jedním extruderem.
  • Omezený objem tisku (u běžně dostupných tiskáren). Výroba s 3D tiskárnami je také omezena velikostí jejich tiskové oblasti, protože vytlačovací rameno bude mít vždy maximální dosah. .
  • Hrubý povrch objektu. Vrstvy 3D tisku jsou malé a těsně u sebe - ale stále jsou patrné. Tímto způsobem se na hotových objektech vytvoří vyvýšený povrch bez ohledu na to, jak je detail vrstvy nastaven. To představuje problém, pokud chcete vyrobit objekty, které se budou pohybovat proti jiným objektům, jako jsou součásti stroje, které by měly být v jedné rovině. Pokud chcete používat 3D tisk bez výrazného hrbolatého zakončení, musíte do procesu přidat přinejmenším krok vyhlazení.

zdroj: https://all3dp.com/

Comments

Popular posts from this blog

SUV Bugatti Spartakus

Když Lamborghini debutoval  s jejich SUV Lamborghini Urus, bylo to pro mnohé velké překvapení. Nikdy za mého života jsem si nemyslel, že by Lamborghini chtěl jít cestou SUV. Koncept SUV Bugatti Spartacus zobrazuje možnost, jak by mohlo vypadat SUV od Bugatti.

Spartakus je prudký koncept SUV, který míří na stejnou skupinu zákazníků jako Urus. Urus vypadá jako Lamborghini, ale nevypadá stejně jako Aventador nebo Huracan ... Spartacus používá stejnou filozofii. Má v sobě každý kus DNA Bugatti.


Spartacus ve své kombinaci modré a černé barvy nosí svou identitu Bugatti. Auto má na přední straně kultovní podkovovou mřížku. Vůz je dodáván s pěkně objemným tělem, ale jeho agresivní světlomety a zadní světlomety přispívají k nezapomenutelnému vzhledu.




Další zajímavý detail na Bugatti Spartakus je skutečnost, že i když detail podkovy chladiče zůstává v automobilu, za ním leží jen prodloužení nárazníku z uhlíkových vláken automobilu, což naznačuje, že toto je pro Bugatti nejen první auto v kategorii…

Aerial hamakový stan znamená nový komfort při přespávání v přírodě

AERIAL A1 je spojením nejlepších aspektů tří samostatných produktů. Kombinuje bezpečnost stanu, pohodlí a bezstarostnou povahu houpací sítě a napjatost / pružnost slacklines. AERIAL A1 je navržený průmyslovými designéry se skutečnou vášní pro venkovní prostředí, doslova přidává novou dimenzi kempování. Tento stan se připoutává ke stromům (nebo dokonce autům), takže váš zážitek z kempování můžete zažít kdekoli. AERIAL A1 nabízí pocit, že spíte v mracích. Struktura stanu vyžaduje, abyste natáhli základnu tak, aby byla prakticky plochá (na rozdíl od houpací sítě). AERIAL A1 lze snadno využít při cestování do skal, do přírody nebo dokonce na vodu. AERIAL A1 lze docela snadno zavěsit nad zemí. A naopak, pokud jste na otevřené louce, na které nemáte žádnou možnost, kde AERIAL yavěsit, můžete jej postavit na pevnou zem jako každý jiný stan.


Stan přichází s dostatkem prostoru pro jednu osobu. Zavěšení stanu mezi stromy je patrně stejně snadné jako jeho montáž na suchou půdu. Stan je dodáván s…

Historie vstřikování

Americký vynálezce John Wesley Hyatt spolu se svým bratrem Isaiahem patentoval v roce 1872 první vstřikovací stroj. Tento stroj byl relativně jednoduchý ve srovnání s dnes používanými stroji: fungoval jako velká podkožní jehla a pomocí pístu vstřikoval plast prostřednictvím vyhřívaného válce do formy. V průběhu let tento průmysl postupoval pomalu a vyráběl produkty, jako jsou obojky, knoflíky a hřebeny na vlasy.

Němečtí chemici Arthur Eichengrün a Theodore Becker vynalezli první rozpustné formy acetátu celulózy v roce 1903, což bylo mnohem méně hořlavé než dusičnan celulózy. Nakonec byl k dispozici v práškové formě, ze které byl snadno vstřikován. Arthur Eichengrün vyvinul první vstřikovací lis v roce 1919. V roce 1939 Arthur Eichengrün patentoval vstřikování plastikovaného acetátu celulózy.

Průmysl se ve 40. letech 20. století rychle rozrůstal, protože druhá světová válka vyvolala obrovskou poptávku po levných masových výrobcích. V roce 1946 postavil americký vynálezce James Watson …