Skip to main content

Procesní cyklus vstřikování


Procesní cyklus vstřikování je velmi krátký, obvykle mezi 2 sekundami a 2 minutami, a sestává z následujících čtyř fází:

Upínání - Před vstřikováním materiálu do formy musí být obě poloviny vstřikovací formy nejprve bezpečně upnuty upínací jednotkou. Každá polovina formy je připojena k vstřikovacímu stroji a jedna polovina je pohyblivá, druhá pevná. Hydraulicky ovládaná část vstřikovacího strooje tlačí poloviny formy k sobě a vyvíjí dostatečnou sílu, aby udržovala formu bezpečně uzavřenou, zatímco je materiál vstřikován.

Vstřikování - Surový plastový materiál, obvykle ve formě granulátu, se zavádí do vstřikovacího stroje a vstřikovací jednotkou postupuje směrem k formě. Během tohoto procesu je materiál roztaven teplem a třením. Roztavený plast se potom vstřikuje do formy při velkých rychlostech. Cyklus vstřikování se označuje jako výstřik. Doba vstřikování je obtížné přesně spočítat v důsledku složitého a měnícího se toku roztaveného plastu do formy. Čas vstřikování však lze odhadnout podle objemu výstřelu, vstřikovacího tlaku a vstřikovací síly. K výpočtu časů, tlaků se používají analýzy v systémech CAE, např Autodesk Moldflow.

Chlazení
- Roztavený plast, který je uvnitř formy, se začne ochlazovat, jakmile se dostane do kontaktu s vnitřními povrchy formy. Jak se plast ochladí, ztuhne do tvaru požadované součásti. Během chlazení však může dojít ke smrštění součásti. Dotlak ve fázi vstřikování umožňuje, aby do formy proudil další materiál a snížilo se množství viditelného smrštění. Forma nemůže být otevřena, dokud neuplyne požadovaná doba chlazení. Doba chlazení může být odhadnuta z několika termodynamických vlastností plastu a maximální tloušťky stěny součásti.

Vyhazování - Po uplynutí dostatečného času může být ochlazená část vyhozena z formy pomocí vyhazovacího systému, který je připojen k pohyblivé polovině formy. Když je forma otevřena, je použit mechanismus pro vyhození součásti z formy. Při vyhození součásti musí být vynaložena síla, protože během ochlazování se část smrští a přilne k formě. Jakmile je součást vyhozena, forma může být uzavřena pro další vstřikování materiálu.

Po cyklu formování vstřikováním je obvykle zapotřebí nějaké následné zpracování. Během ochlazování materiál v kanálech formy ztuhne vtok. Tento přebytečný materiál, spolu s jakýmkoli vzniklým přetokem, musí být z dílu oříznut. U některých typů materiálů, jako jsou termoplasty, může být odpadový materiál, který je výsledkem tohoto ořezávání, recyklován. Kvůli určité degradaci vlastností materiálu musí být recyklovaný materiál smíchán se surovinou ve správném poměru, aby bylo možné materiál znovu použít při procesu vstřikování.

zdroj: https://injectionmouldingworld.com/

Comments

Popular posts from this blog

Aerial hamakový stan znamená nový komfort při přespávání v přírodě

AERIAL A1 je spojením nejlepších aspektů tří samostatných produktů. Kombinuje bezpečnost stanu, pohodlí a bezstarostnou povahu houpací sítě a napjatost / pružnost slacklines. AERIAL A1 je navržený průmyslovými designéry se skutečnou vášní pro venkovní prostředí, doslova přidává novou dimenzi kempování. Tento stan se připoutává ke stromům (nebo dokonce autům), takže váš zážitek z kempování můžete zažít kdekoli. AERIAL A1 nabízí pocit, že spíte v mracích. Struktura stanu vyžaduje, abyste natáhli základnu tak, aby byla prakticky plochá (na rozdíl od houpací sítě). AERIAL A1 lze snadno využít při cestování do skal, do přírody nebo dokonce na vodu. AERIAL A1 lze docela snadno zavěsit nad zemí. A naopak, pokud jste na otevřené louce, na které nemáte žádnou možnost, kde AERIAL yavěsit, můžete jej postavit na pevnou zem jako každý jiný stan.


Stan přichází s dostatkem prostoru pro jednu osobu. Zavěšení stanu mezi stromy je patrně stejně snadné jako jeho montáž na suchou půdu. Stan je dodáván s…

SUV Bugatti Spartakus

Když Lamborghini debutoval  s jejich SUV Lamborghini Urus, bylo to pro mnohé velké překvapení. Nikdy za mého života jsem si nemyslel, že by Lamborghini chtěl jít cestou SUV. Koncept SUV Bugatti Spartacus zobrazuje možnost, jak by mohlo vypadat SUV od Bugatti.

Spartakus je prudký koncept SUV, který míří na stejnou skupinu zákazníků jako Urus. Urus vypadá jako Lamborghini, ale nevypadá stejně jako Aventador nebo Huracan ... Spartacus používá stejnou filozofii. Má v sobě každý kus DNA Bugatti.


Spartacus ve své kombinaci modré a černé barvy nosí svou identitu Bugatti. Auto má na přední straně kultovní podkovovou mřížku. Vůz je dodáván s pěkně objemným tělem, ale jeho agresivní světlomety a zadní světlomety přispívají k nezapomenutelnému vzhledu.




Další zajímavý detail na Bugatti Spartakus je skutečnost, že i když detail podkovy chladiče zůstává v automobilu, za ním leží jen prodloužení nárazníku z uhlíkových vláken automobilu, což naznačuje, že toto je pro Bugatti nejen první auto v kategorii…

Historie vstřikování

Americký vynálezce John Wesley Hyatt spolu se svým bratrem Isaiahem patentoval v roce 1872 první vstřikovací stroj. Tento stroj byl relativně jednoduchý ve srovnání s dnes používanými stroji: fungoval jako velká podkožní jehla a pomocí pístu vstřikoval plast prostřednictvím vyhřívaného válce do formy. V průběhu let tento průmysl postupoval pomalu a vyráběl produkty, jako jsou obojky, knoflíky a hřebeny na vlasy.

Němečtí chemici Arthur Eichengrün a Theodore Becker vynalezli první rozpustné formy acetátu celulózy v roce 1903, což bylo mnohem méně hořlavé než dusičnan celulózy. Nakonec byl k dispozici v práškové formě, ze které byl snadno vstřikován. Arthur Eichengrün vyvinul první vstřikovací lis v roce 1919. V roce 1939 Arthur Eichengrün patentoval vstřikování plastikovaného acetátu celulózy.

Průmysl se ve 40. letech 20. století rychle rozrůstal, protože druhá světová válka vyvolala obrovskou poptávku po levných masových výrobcích. V roce 1946 postavil americký vynálezce James Watson …