Skip to main content

Splňují plasty kritéria ochrany zdrojů; - Dostáváme "více za méně" při používání plastových obalů?

Splňují plasty kritéria ochrany zdrojů; - Dostáváme "více za méně" při používání plastových obalů?

ANO, podívejme se na příklad skromného plastového sáčku na potraviny, který byl v médiích tak značně denominován. Hromada 2000 plastových sáčků na potraviny bude vysoká 19 cm; stoh 2000 papírových pytlů na potraviny bude mít výšku 225 cm. Představte si, co to znamená z hlediska dopravy a zvýšení emisí výfukových plynů.

Studie provedená „Německou společností pro výzkum na obalovém trhu“ ukazuje, že pokud by byly plastové obaly nahrazeny jinými materiály, vzrostla by hmotnost a objem jednorázového materiálu 4x, spolu s dvojnásobkem úrovně spotřeby energie a zdvojnásobení nákladů na balení.

Dalším dobrým příkladem je transport minerální vody v lehkých PET lahvích. Nákladní automobil může nést o 60% více vody při 80% méně balení ve srovnání se skleněnými lahvemi; Výsledkem je úspora paliva téměř 40%.

Poměr hmotnosti produktu zabaleného k hmotnosti balení je nejvyšší pro plastové obaly; například 500 g kávy může být baleno do skleněné nádoby o hmotnosti 500 g, nebo do plechové nádoby s hmotností 130 g, nebo do plastového vrstveného sáčku o hmotnosti pouze 12 g. Ještě lepší je, že jeden kilogram soli je balen do sáčku o hmotnosti 5 g, kde poměr hmotnosti produktu k hmotnosti balení je 200 : 1. Toto jsou některé příklady, jak získat „více z méně“ pomocí plastových obalů.


Comments

Popular posts from this blog

SUV Bugatti Spartakus

Když Lamborghini debutoval  s jejich SUV Lamborghini Urus, bylo to pro mnohé velké překvapení. Nikdy za mého života jsem si nemyslel, že by Lamborghini chtěl jít cestou SUV. Koncept SUV Bugatti Spartacus zobrazuje možnost, jak by mohlo vypadat SUV od Bugatti.

Spartakus je prudký koncept SUV, který míří na stejnou skupinu zákazníků jako Urus. Urus vypadá jako Lamborghini, ale nevypadá stejně jako Aventador nebo Huracan ... Spartacus používá stejnou filozofii. Má v sobě každý kus DNA Bugatti.


Spartacus ve své kombinaci modré a černé barvy nosí svou identitu Bugatti. Auto má na přední straně kultovní podkovovou mřížku. Vůz je dodáván s pěkně objemným tělem, ale jeho agresivní světlomety a zadní světlomety přispívají k nezapomenutelnému vzhledu.




Další zajímavý detail na Bugatti Spartakus je skutečnost, že i když detail podkovy chladiče zůstává v automobilu, za ním leží jen prodloužení nárazníku z uhlíkových vláken automobilu, což naznačuje, že toto je pro Bugatti nejen první auto v kategorii…

Aerial hamakový stan znamená nový komfort při přespávání v přírodě

AERIAL A1 je spojením nejlepších aspektů tří samostatných produktů. Kombinuje bezpečnost stanu, pohodlí a bezstarostnou povahu houpací sítě a napjatost / pružnost slacklines. AERIAL A1 je navržený průmyslovými designéry se skutečnou vášní pro venkovní prostředí, doslova přidává novou dimenzi kempování. Tento stan se připoutává ke stromům (nebo dokonce autům), takže váš zážitek z kempování můžete zažít kdekoli. AERIAL A1 nabízí pocit, že spíte v mracích. Struktura stanu vyžaduje, abyste natáhli základnu tak, aby byla prakticky plochá (na rozdíl od houpací sítě). AERIAL A1 lze snadno využít při cestování do skal, do přírody nebo dokonce na vodu. AERIAL A1 lze docela snadno zavěsit nad zemí. A naopak, pokud jste na otevřené louce, na které nemáte žádnou možnost, kde AERIAL yavěsit, můžete jej postavit na pevnou zem jako každý jiný stan.


Stan přichází s dostatkem prostoru pro jednu osobu. Zavěšení stanu mezi stromy je patrně stejně snadné jako jeho montáž na suchou půdu. Stan je dodáván s…

Historie vstřikování

Americký vynálezce John Wesley Hyatt spolu se svým bratrem Isaiahem patentoval v roce 1872 první vstřikovací stroj. Tento stroj byl relativně jednoduchý ve srovnání s dnes používanými stroji: fungoval jako velká podkožní jehla a pomocí pístu vstřikoval plast prostřednictvím vyhřívaného válce do formy. V průběhu let tento průmysl postupoval pomalu a vyráběl produkty, jako jsou obojky, knoflíky a hřebeny na vlasy.

Němečtí chemici Arthur Eichengrün a Theodore Becker vynalezli první rozpustné formy acetátu celulózy v roce 1903, což bylo mnohem méně hořlavé než dusičnan celulózy. Nakonec byl k dispozici v práškové formě, ze které byl snadno vstřikován. Arthur Eichengrün vyvinul první vstřikovací lis v roce 1919. V roce 1939 Arthur Eichengrün patentoval vstřikování plastikovaného acetátu celulózy.

Průmysl se ve 40. letech 20. století rychle rozrůstal, protože druhá světová válka vyvolala obrovskou poptávku po levných masových výrobcích. V roce 1946 postavil americký vynálezce James Watson …