Skip to main content

Výhody horkých vtoků

Přestože bude existovat potřeba studených vtoků, výhody používání horkých vtoků jsou tak velké, že budou stále více běžnou technologii pro formy. Klíčové výhody jsou:


Eliminace studeného vtoku
S materiály, které se stávají sofistikovanějšími a dražšími, se ve studených vtocích stává drahý odpad. Ať už lze vtok znovu použít - a v mnoha lékařských a potravinářských aplikacích to nemohou - reczklace a skladování je nákladné, hlučné a prašné. Při vysokorychlostních formách by odpad a recyklace byly obrovské problémy. Při používání horkých vtoků tyto problémy s recyklací a souvisejícími náklady neexistují.

Snížení doby cyklu / nižší náklady na zpracování
V mnoha případech je hmotnost chladicího kanálu až polovina celkové hmotnosti výstřiku a obvykle mnohem tlustší v řezu než tloušťka stěny vystříknuté součásti. Vypuštění studeného vtoku zkrátí dobu cyklu, protože doba chlazení je řízena nejsilnější částí. Kromě toho příprava nové dávky plastu bude trvat kratší dobu.

Vylepšená účinnost formovacího systému
Spuštění je jednodušší, protože po každém výstřiku nemusíme odstraňovat žádné ztuhlé kanály. V horkých vtocích je forma připravena ke spuštění, když systém dosáhne provozní teploty. U systémů s horkými vtoky lze také obecně použít nižší vstřikovací tlaky.

Optimální kvalita dílů
Odstranění studeného vtoku poskytne lepší podmínky plnění a dotlaku. Pokud plast protéká studeným vtokem, ztrácí teplo - způsobuje to tlakové ztráty, které mohou mít za následek skvrny a nedostatečně naplněné součásti. Na druhé straně horké vtoky udržují vyvážený tok taveniny při konstantní teplotě ze vstupu do horkého vtoku až ke konci trysky, aby se zcela vyplnily a zabalily dutiny.

Automatizace formování
Stále více společností automatizuje vstřikování plastů. To zase zvyšuje potřebu velmi přesných plastových dílů. Formy s horkými vtoky mají pro použití s ​​automatizací jednoznačnou výhodu, protože kromě rozměrové konzistence nejsou přítomny žádné kanály, které by se zamotaly do mechanismů robotů, dopravníků, montážních strojů atd.

Pružnost designu
Velkou výhodou horkých vtoků, o nichž je psáno jen velmi málo, je schopnost lokalizovat vstup v celé řadě bodů na součásti. Díky použití horkých jehel, ventilových bran umožňují horké vtoky umístění vtoku na nejvýhodnějším místě pro optimální plnění a / nebo estetiku součásti.

Vyvážený tok taveniny
Výhodou toku, kterou mají horké vtoky, je to, že kanály jsou v oddělených, externě zahřívaných rozdělovačích, které jsou izolovány od okolních formovacích desek. Na rozdíl od desky se studenými žlaby může být horký rozdělovač navržen tak, aby měl průtokové kanály na více úrovních, aby se zajistilo, že polymer proudí stejnou délkou z trysky vstřikovacího stroje do každé dutiny se stejnými profily a průměry kanálů a tlakovou ztrátou. Jinými slovy, plast dosáhne každé dutiny - ať už jsou dvě nebo 96 - se stejným tlakem a teplotou. Tato navržená regulace teploty a tlaku je zvláště výhodná pro polymery, které mají úzká pracovní okna.

zdroj: https://www.moldmakingtechnology.com/

Comments

Popular posts from this blog

SUV Bugatti Spartakus

Když Lamborghini debutoval  s jejich SUV Lamborghini Urus, bylo to pro mnohé velké překvapení. Nikdy za mého života jsem si nemyslel, že by Lamborghini chtěl jít cestou SUV. Koncept SUV Bugatti Spartacus zobrazuje možnost, jak by mohlo vypadat SUV od Bugatti.

Spartakus je prudký koncept SUV, který míří na stejnou skupinu zákazníků jako Urus. Urus vypadá jako Lamborghini, ale nevypadá stejně jako Aventador nebo Huracan ... Spartacus používá stejnou filozofii. Má v sobě každý kus DNA Bugatti.


Spartacus ve své kombinaci modré a černé barvy nosí svou identitu Bugatti. Auto má na přední straně kultovní podkovovou mřížku. Vůz je dodáván s pěkně objemným tělem, ale jeho agresivní světlomety a zadní světlomety přispívají k nezapomenutelnému vzhledu.




Další zajímavý detail na Bugatti Spartakus je skutečnost, že i když detail podkovy chladiče zůstává v automobilu, za ním leží jen prodloužení nárazníku z uhlíkových vláken automobilu, což naznačuje, že toto je pro Bugatti nejen první auto v kategorii…

Aerial hamakový stan znamená nový komfort při přespávání v přírodě

AERIAL A1 je spojením nejlepších aspektů tří samostatných produktů. Kombinuje bezpečnost stanu, pohodlí a bezstarostnou povahu houpací sítě a napjatost / pružnost slacklines. AERIAL A1 je navržený průmyslovými designéry se skutečnou vášní pro venkovní prostředí, doslova přidává novou dimenzi kempování. Tento stan se připoutává ke stromům (nebo dokonce autům), takže váš zážitek z kempování můžete zažít kdekoli. AERIAL A1 nabízí pocit, že spíte v mracích. Struktura stanu vyžaduje, abyste natáhli základnu tak, aby byla prakticky plochá (na rozdíl od houpací sítě). AERIAL A1 lze snadno využít při cestování do skal, do přírody nebo dokonce na vodu. AERIAL A1 lze docela snadno zavěsit nad zemí. A naopak, pokud jste na otevřené louce, na které nemáte žádnou možnost, kde AERIAL yavěsit, můžete jej postavit na pevnou zem jako každý jiný stan.


Stan přichází s dostatkem prostoru pro jednu osobu. Zavěšení stanu mezi stromy je patrně stejně snadné jako jeho montáž na suchou půdu. Stan je dodáván s…

Historie vstřikování

Americký vynálezce John Wesley Hyatt spolu se svým bratrem Isaiahem patentoval v roce 1872 první vstřikovací stroj. Tento stroj byl relativně jednoduchý ve srovnání s dnes používanými stroji: fungoval jako velká podkožní jehla a pomocí pístu vstřikoval plast prostřednictvím vyhřívaného válce do formy. V průběhu let tento průmysl postupoval pomalu a vyráběl produkty, jako jsou obojky, knoflíky a hřebeny na vlasy.

Němečtí chemici Arthur Eichengrün a Theodore Becker vynalezli první rozpustné formy acetátu celulózy v roce 1903, což bylo mnohem méně hořlavé než dusičnan celulózy. Nakonec byl k dispozici v práškové formě, ze které byl snadno vstřikován. Arthur Eichengrün vyvinul první vstřikovací lis v roce 1919. V roce 1939 Arthur Eichengrün patentoval vstřikování plastikovaného acetátu celulózy.

Průmysl se ve 40. letech 20. století rychle rozrůstal, protože druhá světová válka vyvolala obrovskou poptávku po levných masových výrobcích. V roce 1946 postavil americký vynálezce James Watson …