Drobný elektrický vůz z Japonska, který dokáže plavat ve vodě

Malý elektrický vůz, který je vodotěsný a plave. Malý japonský start-up vynalezl elektrické vozidlo, které se vznáší na vodě. Nové pojetí mobility, které obohatí životy a udělá cestování zábavnější a také zachrání automobily s lidma během povodní.


Cílem společnosti FOMM, je zahájit masovou výrobu a prodej v jihovýchodní Asii.



Díky speciálně navrženým kolům ve tvaru turbíny se tento EV může pomalu pohybovat po vodě.


FOMM ONE může převést až čtyři cestující, i když jeho velikost je klasifikována mezi nejmenší auta na světě. Pro zajištění dostatečného prostoru v autě má FOMM ONE na předních kolech motory (pro pohon předních kol). Ruce řidiče ovládají plynový pedál a brzdění je prováděno nohama, takže si řidiči nespletou brzdový a plynový pedál.


Název společnosti, FOMM, znamená „First One Mile Mobility“ a představuje víru společnosti v pomoc lidem pokrýt „první míli“ potřebnou k jejich propojení s větší mobilitou. Maximální rychlost vozu je osmdesát kilometrů za hodinu a má čtyři dobíjecí lithium-iontové baterie. Při plném nabití může FOMM ONE ujet 160 kilometrů (100, pokud je použita klimatizace).



V jihovýchodní Asii, kde se pravidelně vyskytují povodně, by auto mohlo být opravdovým zachráncem. Od svého založení se FOMM zaměřuje na cílový trh rozvojových zemí v jihovýchodní Asii a jeho cílem je začít prodávat vozidla v Thajsku. Prodejní cena je přibližně 21 000 USD. I když je to ve srovnání s náklady na benzínové vozidlo ve stejné třídě poměrně drahé, cena odráží význam, který japonský výrobce automobilů přikládá bezpečnosti. Cílem FOMM je dále snížit náklady, aby bylo možné auto prodávat v širším měřítku.



Po jihovýchodní Asii se FOMM zaměřuje na evropský trh, kde jsou již populární EV.

zdroj: http://designmadeinjapan.com/

Žádné komentáře:

Okomentovat

Kinematika PRaM, základní typy

  Kinematika PRaM, základní typy PRaM dělení podle kinematiky  – podľa skladby hlavnýchôs TTT    -  základný typ kinematiky a využívá se při...