Přeskočit na hlavní obsah

Horký vtok - vyvážení systému a smykové namáhání

Po celá léta byla přirozená rovnováha základním kamenem úspěšných vtoků. To znamená, že tavenina má stejnou délku toku a kanály tavenin se stejným průměrem od okamžiku, kdy opouští trysku stroje, dokud nevstoupí do dutiny ve formě. Tento přístup dobře posloužil tomuto odvětví.

V posledních letech byla věnována velká pozornost účinkům, které má smyková síla na taveninu, když protéká vtokem. Výzkum v této oblasti vedl k lepšímu pochopení rozdílů vyvolaných smykovou sílou, které se vztahují na systémy s horkými vtoky, a vedl k zavedení technologií, jejichž cílem je pomáhat řešit problémy s formováním.

Aplikace citlivé na rovnováhu

Rovnováha je vždy žádoucí. Pokud je forma významně nevyvážená, bude obtížné dosáhnout kvalitního výsledku a může mít úzké pracovní okno. Rovnováha, bude mít vliv na soudržnost mezi jednotlivými částmi. Jak již bylo řečeno, existují některé aplikace, které budou vyžadovat vyšší stupeň rovnováhy než jiné. Zde je důležité zajistit rovnoměrné vyplnění všech dutin. Je důležité rozpoznat aplikace, u kterých bude rovnováha kritická.

Je však důležité si uvědomit, že existují určité zásadní rozdíly mezi návrhem systému horkých a studených vtoků. Studené vtoky jsou díky své vlastní konstrukci náchylnější k účinkům střihu.



Geometrie vtoku

Je potřeba minimalizovat velikost studeného vtoku. Ve srovnání s horkým vtokem by měl být ten studený vždy menší kvůli ztrátám teploty materiálu. Pro danou rychlost vstřikování (doba plnění) to znamená, že smyková síla, kterou má materiál ve vtoku, bude vyšší ve studeném vtoku.

Dalším významným rozdílem mezi horkým a studeným vtokem je to, že se studeným vtokem se efektivní velikost běžec během vstřikování snižuje. První tavenina, která proudí do studeného vtoku, ztuhne = zmenšení průměru kanálu a další zvýšení smykového namáhání. Během vstřikování vtok pokračuje v zmenšování velikosti, když se vtok ochladí. To je v ostrém kontrastu se systémem horkých vtoků, kde jsou stěny kanálu udržovány při požadované teplotě zpracování během celého vstřikovacího cyklu.


Změny úrovně rozvodů

Studené vtoky jsou obvykle omezeny na jednu úroveň rozvodu taveniny (formy, jednu rozvodovou desku). To znamená, že studený vtok je obvykle „jednostupňový“. Úrovňové změny se snadněji začleňují do návrhu horkých vtoků a mohou být strategicky umístěny tak, aby pomáhaly při rovnoměrném rozložení odchylek vyvolaných smykovou silou.

Materiály citlivé na smyk

Některé materiály vykazují dramatickou změnu viskozity v reakci na smyk a v reakci na změnu teploty. Takové materiály budou náchylnější ke změnám způsobeným smykem než jiné materiály. Aby bylo možné navrhnout optimální systém s horkými vtoky a zabránit nerovnováze vyvolané smykem, je důležité porozumět chování materiálu v reakci na smyk a teplotu.

zdroj: https://www.milacron.com/

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Nastavitelný klíč se dočkal re-desingu

V naší snaze vytrvale vyvíjet věci po celém světě a zlepšovat je, návrháři často zapomínají na nástroje, které používáme v každodením životě. Nastavitelný klíč, docela standardní součást každé sady nástrojů, byl navržen určitým Švédem jménem Johan Petter Johansson. 

MetMo Grip vychází z redesignu Edwina J. Evanse. Na MetMo Grip je něco velmi jednoduchého a sofistikovaného. Čelisti klíče se ovládají pomocí jediného kovového kusu, který klouzá nahoru a dolů sloupcem se závity s proměnlivým stoupáním. 


Konstrukce integruje řezač krabic a otvírák na láhve. Jeho malý, efektivní design z něj dělá perfektní upgrade pro každou sadu nástrojů, která umožňuje použití v dílnách, opravárnách, garážích.Na designu MetMo Grip je opravdu pozoruhodné, že jeho schéma existovalo před více než 90 lety, ale nikdy nedosáhlo svého plného potenciálu. 
Designéři: Sean Sykes a James Whitfield

Nafukovací skůtr do batohu z Japonska

Flexibilita a přenositelnost a možnost použití kdekoli a kdykoli, to jsou největší benefity nafukovacího skůtru, který přichází z Japonska.


Trend dnešních dní se ubírá směrem k elektrickým koloběžkám, sdíleným skůtrům a vozidlech, ve kterých můžeme ujet posledních pár kilometrů v centru a kdekoli zaparkovat. Tento prototyp nafukovacího e-kola vyvíjeného na Tokijské univerzitě přichází s novým řešením bezpečného cestování s ultralehkým skůtrem, který si bezproblému vezmete do batohu. Z balíčku složené textilie, který se vejde do batohu, lze Poimo (přenosná a nafukovací mobilita) rychle nafouknout malou pumpou do pohodlného a bezpečného mobilního dopravního prostředku, který lze znovu vypustit a sbalit, jakmile se dostanete tam, kam potřebujete dojet.

Tělo Poimo je vyrobeno z termoplastického polyuretanu (TPU).

Nafouknutí Poimo na optimální provozní tlak (stabilní i pohodlný na sezení) trvá přibližně přes minutu na tlak až 40 nebo 50 kPa (6 nebo 7 psi), což ve skutečnosti není moc. Fotb…

Elektrické kolo, které vypadá jako automobil

Canyon Podbike je něco mezi kolem a automobilem. Z bočního profilu to vypadá docela jako auto, a jen když kolem něj projdete, uvědomíte si, že něco není v pořádku. Vozidlo je mnohem štíhlejší než většina běžných automobilů ... s dostatkem místa pouze pro jednoho jezdce.Podbike je hybridní e-kolo s uzavřeným kokpitem. Uzavřený kokpit elektrokola poháněný pedály mu dává výhody obou druhů dopravy, výhody pro udržitelnost a zdraví jízdního kola, úložný prostor a ochranný kryt automobilu. Podbike je dodáván se čtyřmi koly, které mu dodávají potřebnou stabilitu, s pedály, které ovládají obě přední kola. Akumulátor o kapacitě 2 000 Wh vám poskytne další zvýšení výkonu, díky čemuž bude Podbike energeticky účinnější - velmi potřebná funkce, protože je objemnější a o něco těžší než většina jízdních kol.Neobvyklý koncept byl navržen s cílem zlepšit městskou mobilitu. Se zhoršováním kvality ovzduší a zvyšováním provozu doufá, že Podbike pobídne majitele kol správným směrem. Posuvná střecha umožňu…