Přeskočit na hlavní obsah

Jak optimalizovat využití recyklovaného materiálu?

Aby zpracovatelé mohli efektivně a ekonomicky využívat více svého odpadu při výrobě, musí zpracovatelé připravit základní materiál podobný originálnímu granulátu/peletám.

Téměř každý proces vytlačování vytváří určitou úroveň odpadu, který je třeba recyklovat jak z ekonomických, tak z environmentálních důvodů. Množství rozemletého recyklovaného materiálu, který může být účinně zpracován na extrudéru a šneku, je však obvykle omezeno kvůli rozdílům mezi novými peletami a recyklovanými. Během narušení procesu, pokusů a dalších přerušení zpracování je množství generovaného odpadu často mnohem více, než je možné zpracovat, aniž by došlo ke ztrátě rychlosti výstupu a kvality výstupu.

Většina extruzních procesů může účinně přepracovat regeneraci 10% až 20% materiálu s pouze malými změnami výstupu a stability procesu. Někteří zpracovatelé dokonce vyvinuli podmínky pro manipulaci a podmínky zpracování recyklátu - zejména se jedná o regulaci teploty. Hlavní proměnné ovlivňující tyto problémy mezi novými peletami a recyklovanými jsou sypná hustota a vlastnosti toku. Mějte na paměti, že výrobci polymerů aktivně pracují na optimalizaci geometrie svých pelet pro optimální sypnou hustotu a vlastnosti toku tekutin pro vlastní prospěch při manipulaci s materiálem a balení. Výsledkem je, že většina nových pelet je pro tyto vlastnosti dobře optimalizována.

Když jsou do vytlačovacího stroje zavedeny nové a recyklované pelety, rozdíly v jejich objemové hustotě a vlastnostech toku částic obvykle způsobují snížení výkonu související s kombinovanou objemovou hustotou a ztrátu stability výstupu v důsledku měnících se vlastností toku částic. Aby bylo možné tyto vlastnosti lépe vyrovnat pro větší výkon a stabilitu, je třeba věnovat větší pozornost vlastnostem recyklovaného materiálu.

Přesněji řečeno, zpracovatelé potřebují „připravit“ vlastnosti podobné novým peletám, aby se mohli efektivně a ekonomicky využívat více svého odpadu. Dvě proměnné, které mají nejúčinnější účinek, který mohou ovládat, jsou sypná hustota a tokové vlastnosti. Tvar, uniformita a tloušťka odpadu po granulaci se málokdy považuje za způsob, jak zlepšit sypnou hustotu a vlastnosti toku pevných látek.

zdroj:
https://www.ptonline.com/




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Nastavitelný klíč se dočkal re-desingu

V naší snaze vytrvale vyvíjet věci po celém světě a zlepšovat je, návrháři často zapomínají na nástroje, které používáme v každodením životě. Nastavitelný klíč, docela standardní součást každé sady nástrojů, byl navržen určitým Švédem jménem Johan Petter Johansson. 

MetMo Grip vychází z redesignu Edwina J. Evanse. Na MetMo Grip je něco velmi jednoduchého a sofistikovaného. Čelisti klíče se ovládají pomocí jediného kovového kusu, který klouzá nahoru a dolů sloupcem se závity s proměnlivým stoupáním. 


Konstrukce integruje řezač krabic a otvírák na láhve. Jeho malý, efektivní design z něj dělá perfektní upgrade pro každou sadu nástrojů, která umožňuje použití v dílnách, opravárnách, garážích.Na designu MetMo Grip je opravdu pozoruhodné, že jeho schéma existovalo před více než 90 lety, ale nikdy nedosáhlo svého plného potenciálu. 
Designéři: Sean Sykes a James Whitfield

Nafukovací skůtr do batohu z Japonska

Flexibilita a přenositelnost a možnost použití kdekoli a kdykoli, to jsou největší benefity nafukovacího skůtru, který přichází z Japonska.


Trend dnešních dní se ubírá směrem k elektrickým koloběžkám, sdíleným skůtrům a vozidlech, ve kterých můžeme ujet posledních pár kilometrů v centru a kdekoli zaparkovat. Tento prototyp nafukovacího e-kola vyvíjeného na Tokijské univerzitě přichází s novým řešením bezpečného cestování s ultralehkým skůtrem, který si bezproblému vezmete do batohu. Z balíčku složené textilie, který se vejde do batohu, lze Poimo (přenosná a nafukovací mobilita) rychle nafouknout malou pumpou do pohodlného a bezpečného mobilního dopravního prostředku, který lze znovu vypustit a sbalit, jakmile se dostanete tam, kam potřebujete dojet.

Tělo Poimo je vyrobeno z termoplastického polyuretanu (TPU).

Nafouknutí Poimo na optimální provozní tlak (stabilní i pohodlný na sezení) trvá přibližně přes minutu na tlak až 40 nebo 50 kPa (6 nebo 7 psi), což ve skutečnosti není moc. Fotb…

Elektrické kolo, které vypadá jako automobil

Canyon Podbike je něco mezi kolem a automobilem. Z bočního profilu to vypadá docela jako auto, a jen když kolem něj projdete, uvědomíte si, že něco není v pořádku. Vozidlo je mnohem štíhlejší než většina běžných automobilů ... s dostatkem místa pouze pro jednoho jezdce.Podbike je hybridní e-kolo s uzavřeným kokpitem. Uzavřený kokpit elektrokola poháněný pedály mu dává výhody obou druhů dopravy, výhody pro udržitelnost a zdraví jízdního kola, úložný prostor a ochranný kryt automobilu. Podbike je dodáván se čtyřmi koly, které mu dodávají potřebnou stabilitu, s pedály, které ovládají obě přední kola. Akumulátor o kapacitě 2 000 Wh vám poskytne další zvýšení výkonu, díky čemuž bude Podbike energeticky účinnější - velmi potřebná funkce, protože je objemnější a o něco těžší než většina jízdních kol.Neobvyklý koncept byl navržen s cílem zlepšit městskou mobilitu. Se zhoršováním kvality ovzduší a zvyšováním provozu doufá, že Podbike pobídne majitele kol správným směrem. Posuvná střecha umožňu…