Nafukovací skůtr do batohu z Japonska

Flexibilita a přenositelnost a možnost použití kdekoli a kdykoli, to jsou největší benefity nafukovacího skůtru, který přichází z Japonska.


Trend dnešních dní se ubírá směrem k elektrickým koloběžkám, sdíleným skůtrům a vozidlech, ve kterých můžeme ujet posledních pár kilometrů v centru a kdekoli zaparkovat. Tento prototyp nafukovacího e-kola vyvíjeného na Tokijské univerzitě přichází s novým řešením bezpečného cestování s ultralehkým skůtrem, který si bezproblému vezmete do batohu. Z balíčku složené textilie, který se vejde do batohu, lze Poimo (přenosná a nafukovací mobilita) rychle nafouknout malou pumpou do pohodlného a bezpečného mobilního dopravního prostředku, který lze znovu vypustit a sbalit, jakmile se dostanete tam, kam potřebujete dojet.

Tělo Poimo je vyrobeno z termoplastického polyuretanu (TPU).

Nafouknutí Poimo na optimální provozní tlak (stabilní i pohodlný na sezení) trvá přibližně přes minutu na tlak až 40 nebo 50 kPa (6 nebo 7 psi), což ve skutečnosti není moc. Fotbalové míče jsou nahuštěny na dvojnásobek tohoto tlaku, takže by malé ruční čerpadlo s trochou trpělivosti mělo stačit k tomu, aby se e-kolo nafouklo a fungovalo.

Posledním krokem je připojení tuhých součástí, včetně kol, motoru, baterie a bezdrátového ovladače integrovaného do řídítek. Celková hmotnost všech věcí je 5,5 kilogramu (nafouknuté tělo váží jen 2,3 kg), ale vědci říkají a očekávají, že se dá hmotnost snížit; je to jen prototyp.

Vědci testovali Poima v Japonsku, kde lidé říkali, že je pevnější než očekávali, je zábava na něm jezdit a že ho chtějí používat se svými dětmi.

zdroj: https://spectrum.ieee.org

Žádné komentáře:

Okomentovat

Struktura a uspořádání pohonů PRaM

  Struktura a uspořádání pohonů PRaM Strukturu pohonu manipulátoru i robotu tvoří podle blokového znázornění tyto hlavní funkční částí: ·   ...