Přeskočit na hlavní obsah

Příprava polymerních směsí


Příprava polymerních směsí


Příprava směsí tvoří důležitý úsek zpracování polymerů, neboť většina z nich se
doplňuje přísadami, ať už s ohledem na zpracování či na dosažení požadovaných vlastností
hotových výrobků. Koncentrace složek se udává buď jako podíl vztažený na řídící složku
nebo jako podíl složky v celé směsi. Bývá zvykem, že obsah stabilizátorů a změkčovadel se
udává na polymer, zatímco například obsah plniv se udává na celou směs.
Směsi polymerů a přísad se připravují mícháním. Směs je útvar složený ze dvou nebo
více složek. Přirozeným požadavkem je, aby směs měla vyhovující homogenitu. Zpravidla se
homogenita směsi posuzuje podle koncentrace příslušné složky v odebraných vzorcích, které
by měly reprezentovat celou směs. Za homogenní směs se považuje takový útvar, u kterého je
koncentrace kterékoliv složky nezávislá na místě a době odběru vzorku. Koncentrace může
být vyjádřena číselně, objemově nebo hmotově.
Směs může obsahovat kteroukoliv kombinaci složek tuhých, kapalných i plynných.
Například do PVC se přidávají změkčovadla, která jsou většinou kapalná. Vzniká tedy
kombinace tuhá látka – kapalina. Do kaučukového latexu se šlehá vzduch, vzniká tedy v jisté
fázi výroby kombinace tuhá látka – kapalina – plyn. Systém, n němž alespoň jedna složka je
kapalná nebo plynná se nazývá disperze (mlha, suspenze, …).
Při posuzování homogenity směsi je důležitým pojmem mezní velikost částic. Rozumí
se tím nejmenší částice přidané složky po ukončení směšování. Mezní velikost může být
molekulární (pod 1 nm), koloidní (1 – 1000 nm), mikroskopická (1 – 100 μm) a nebo
makroskopická ( > 100 μm).
Směšování může být samovolné nebo vynucené. O samovolném směšování můžeme
hovořit jen v takovém případě, kdy velikost částic dosáhne molekulární velikosti. Uplatňují se
potom normální difúzní procesy. Vynucené směšování nastává účinkem vnějších sil. Je ovšem
třeba, aby nastal relativní posuv částic. Podmínky směšování se řídí tak, aby se pracovalo
v turbulentní oblasti.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Nastavitelný klíč se dočkal re-desingu

V naší snaze vytrvale vyvíjet věci po celém světě a zlepšovat je, návrháři často zapomínají na nástroje, které používáme v každodením životě. Nastavitelný klíč, docela standardní součást každé sady nástrojů, byl navržen určitým Švédem jménem Johan Petter Johansson. 

MetMo Grip vychází z redesignu Edwina J. Evanse. Na MetMo Grip je něco velmi jednoduchého a sofistikovaného. Čelisti klíče se ovládají pomocí jediného kovového kusu, který klouzá nahoru a dolů sloupcem se závity s proměnlivým stoupáním. 


Konstrukce integruje řezač krabic a otvírák na láhve. Jeho malý, efektivní design z něj dělá perfektní upgrade pro každou sadu nástrojů, která umožňuje použití v dílnách, opravárnách, garážích.Na designu MetMo Grip je opravdu pozoruhodné, že jeho schéma existovalo před více než 90 lety, ale nikdy nedosáhlo svého plného potenciálu. 
Designéři: Sean Sykes a James Whitfield

Nafukovací skůtr do batohu z Japonska

Flexibilita a přenositelnost a možnost použití kdekoli a kdykoli, to jsou největší benefity nafukovacího skůtru, který přichází z Japonska.


Trend dnešních dní se ubírá směrem k elektrickým koloběžkám, sdíleným skůtrům a vozidlech, ve kterých můžeme ujet posledních pár kilometrů v centru a kdekoli zaparkovat. Tento prototyp nafukovacího e-kola vyvíjeného na Tokijské univerzitě přichází s novým řešením bezpečného cestování s ultralehkým skůtrem, který si bezproblému vezmete do batohu. Z balíčku složené textilie, který se vejde do batohu, lze Poimo (přenosná a nafukovací mobilita) rychle nafouknout malou pumpou do pohodlného a bezpečného mobilního dopravního prostředku, který lze znovu vypustit a sbalit, jakmile se dostanete tam, kam potřebujete dojet.

Tělo Poimo je vyrobeno z termoplastického polyuretanu (TPU).

Nafouknutí Poimo na optimální provozní tlak (stabilní i pohodlný na sezení) trvá přibližně přes minutu na tlak až 40 nebo 50 kPa (6 nebo 7 psi), což ve skutečnosti není moc. Fotb…

Elektrické kolo, které vypadá jako automobil

Canyon Podbike je něco mezi kolem a automobilem. Z bočního profilu to vypadá docela jako auto, a jen když kolem něj projdete, uvědomíte si, že něco není v pořádku. Vozidlo je mnohem štíhlejší než většina běžných automobilů ... s dostatkem místa pouze pro jednoho jezdce.Podbike je hybridní e-kolo s uzavřeným kokpitem. Uzavřený kokpit elektrokola poháněný pedály mu dává výhody obou druhů dopravy, výhody pro udržitelnost a zdraví jízdního kola, úložný prostor a ochranný kryt automobilu. Podbike je dodáván se čtyřmi koly, které mu dodávají potřebnou stabilitu, s pedály, které ovládají obě přední kola. Akumulátor o kapacitě 2 000 Wh vám poskytne další zvýšení výkonu, díky čemuž bude Podbike energeticky účinnější - velmi potřebná funkce, protože je objemnější a o něco těžší než většina jízdních kol.Neobvyklý koncept byl navržen s cílem zlepšit městskou mobilitu. Se zhoršováním kvality ovzduší a zvyšováním provozu doufá, že Podbike pobídne majitele kol správným směrem. Posuvná střecha umožňu…