Přeskočit na hlavní obsah

První supersportovní auto vyrobené pomocí 3D tisku

Czinger 21C je velmi působivé superauto. Celý automobil je vyrobený v Americe a přichází s interně vyvinutým 2,9 litrovým motorem s dvojitým turbo V8, který zvládne zrychlení z 0 na 60 mph za neuvěřitelných 1,9 sekundy. Je to působivý automobil, zejména s ohledem, že je to světově první 3D tištěný supersport.


Toto unikátní auto je navrženo a postaveno v Kalifornii. Většina podvozku vozu je vytištěna na 3D tiskárnách, aby se dosáhlo síly a současně se snížily náklady na nástroje. Součásti jsou primárně vyrobené z hliníku a slitin titanu, s několika prefabrikovanými částmi z uhlíkových vláken.


Kromě toho dosahuje přesně toho, co potřebuje - šetří materiály Kdykoli je to nutné, snižuje náklady tím, že se vyhýbá nástrojům a formování a dává vám nejlepší kombinaci síly a aerodynamiky.


Tato jedinečná schopnost také umožňuje modelu 21C mít takový kokpit, jaký má… Protože zatímco většina supersportovních aut má dvě sedadla uspořádaná vedle sebe, 21C používá rozvržení 1 + 1 umístěním řidiče dopředu a spolujezdce přímo za něj.


Díky sedadlu uprostřed vozidla máte pocit kontroly a smysly jsou více zaostřeny na řízení. Pocit je téměř jako v kokpitu závodního vozu F1, se všemi ovládacími prvky v délce paže. Volant a palubní deska vozu mají z větší části stejný organický styl spojený s součástmi vytištěnými na 3D tiskárnách.


Dvě motýlové dveře na obou stranách 21C vám umožní přístup k sedadlům řidiče i jezdce současně. Zadní panel vozu je téměř výhradně mřížkou, což umožňuje snadný průchod vzduchu, což zřejmě vylučuje 3 zadní světla, která propůjčují zadní části vozu silný charakter.


Jedinečný pravoúhlý výfuky jsou vytištěny také na 3D tiskárně, a při vztáčení motoru dokáže vyprodukovat plameny ve tvaru X.


21C je omezeno na 80 kusů, které budou vyráběny v Czingerově továrně v Kalifornii. Od začátku do konce je celé vozidlo sloučením možností, které ukazuje naprostou sílu 3D tisku v kombinaci s prvotřídním návrhem a konstrukcí.










Designér: Czinger Vehicles

zdroj: https://www.yankodesign.com

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Nastavitelný klíč se dočkal re-desingu

V naší snaze vytrvale vyvíjet věci po celém světě a zlepšovat je, návrháři často zapomínají na nástroje, které používáme v každodením životě. Nastavitelný klíč, docela standardní součást každé sady nástrojů, byl navržen určitým Švédem jménem Johan Petter Johansson. 

MetMo Grip vychází z redesignu Edwina J. Evanse. Na MetMo Grip je něco velmi jednoduchého a sofistikovaného. Čelisti klíče se ovládají pomocí jediného kovového kusu, který klouzá nahoru a dolů sloupcem se závity s proměnlivým stoupáním. 


Konstrukce integruje řezač krabic a otvírák na láhve. Jeho malý, efektivní design z něj dělá perfektní upgrade pro každou sadu nástrojů, která umožňuje použití v dílnách, opravárnách, garážích.Na designu MetMo Grip je opravdu pozoruhodné, že jeho schéma existovalo před více než 90 lety, ale nikdy nedosáhlo svého plného potenciálu. 
Designéři: Sean Sykes a James Whitfield

Nafukovací skůtr do batohu z Japonska

Flexibilita a přenositelnost a možnost použití kdekoli a kdykoli, to jsou největší benefity nafukovacího skůtru, který přichází z Japonska.


Trend dnešních dní se ubírá směrem k elektrickým koloběžkám, sdíleným skůtrům a vozidlech, ve kterých můžeme ujet posledních pár kilometrů v centru a kdekoli zaparkovat. Tento prototyp nafukovacího e-kola vyvíjeného na Tokijské univerzitě přichází s novým řešením bezpečného cestování s ultralehkým skůtrem, který si bezproblému vezmete do batohu. Z balíčku složené textilie, který se vejde do batohu, lze Poimo (přenosná a nafukovací mobilita) rychle nafouknout malou pumpou do pohodlného a bezpečného mobilního dopravního prostředku, který lze znovu vypustit a sbalit, jakmile se dostanete tam, kam potřebujete dojet.

Tělo Poimo je vyrobeno z termoplastického polyuretanu (TPU).

Nafouknutí Poimo na optimální provozní tlak (stabilní i pohodlný na sezení) trvá přibližně přes minutu na tlak až 40 nebo 50 kPa (6 nebo 7 psi), což ve skutečnosti není moc. Fotb…

Elektrické kolo, které vypadá jako automobil

Canyon Podbike je něco mezi kolem a automobilem. Z bočního profilu to vypadá docela jako auto, a jen když kolem něj projdete, uvědomíte si, že něco není v pořádku. Vozidlo je mnohem štíhlejší než většina běžných automobilů ... s dostatkem místa pouze pro jednoho jezdce.Podbike je hybridní e-kolo s uzavřeným kokpitem. Uzavřený kokpit elektrokola poháněný pedály mu dává výhody obou druhů dopravy, výhody pro udržitelnost a zdraví jízdního kola, úložný prostor a ochranný kryt automobilu. Podbike je dodáván se čtyřmi koly, které mu dodávají potřebnou stabilitu, s pedály, které ovládají obě přední kola. Akumulátor o kapacitě 2 000 Wh vám poskytne další zvýšení výkonu, díky čemuž bude Podbike energeticky účinnější - velmi potřebná funkce, protože je objemnější a o něco těžší než většina jízdních kol.Neobvyklý koncept byl navržen s cílem zlepšit městskou mobilitu. Se zhoršováním kvality ovzduší a zvyšováním provozu doufá, že Podbike pobídne majitele kol správným směrem. Posuvná střecha umožňu…