Přeskočit na hlavní obsah

Tiskací stroje



Tiskací stroje:

Tiskací stroje slouží pro povrchovou úpravu pásových i kusových materiálů. V praxi se můžeme setkat s tiskacím ústrojím pro tisk z hloubky, výšky a z plochy.

Tiskací ústrojí pro tisk z hloubky s krytým barevníkem je na obr.a. Tiskací válec 1 má na svém povrchu vytvořena vybrání vytvářející příslušný obrazec. Tato vybrání jsou zaplňována barvou čerpadlem 4. Přebytečná barva je z povrchu válce stírána stěrkou 3 tak, aby byl povrch zcela čistý. Barva se přenáší na potiskovaný materiál 5‚ který je přitláčen k tiskacímu válci s hlubokotiskovým vzorem podloženým válcem 6. V případě vícebarevného tisku je nutno použít několika tiskacích ústrojí uspořádaných v řadě za sebou nebo po obvodě opěrného bubnu. Vzdálenost mezi jednotlivými ústrojími je velmi krátká, což vyžaduje rychle zasychající barvy.

            Tiskací ústrojí pro tisk z výšky je na obr.b a má tiskařskou barvu nanášenou na obvod tiskacího válce 1 pomocí přenášecího válce 8 a roztíracího válce 7 z barevníku 2. Na rozdíl od tisku z hloubky nesmí být vybrání zaplněna barvou. 

Pomocí sítotiskového ústrojí je možno potiskovat oblé (obr.c) i rovinné předměty (obr.d). V prvém případě se rám se sítem 9 pohybuje stejnou rychlostí jako předmět, zatímco při potiskování rovinných předmětů (např. archů) je rám 2 nepohyblivý, pohyblivá je však stěrka 10. Příprava síta s patřičným vzorkem je jednoduchá a nesrovnatelně méně nákladná než zhotovení tiskacího válce.
















Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Nastavitelný klíč se dočkal re-desingu

V naší snaze vytrvale vyvíjet věci po celém světě a zlepšovat je, návrháři často zapomínají na nástroje, které používáme v každodením životě. Nastavitelný klíč, docela standardní součást každé sady nástrojů, byl navržen určitým Švédem jménem Johan Petter Johansson. 

MetMo Grip vychází z redesignu Edwina J. Evanse. Na MetMo Grip je něco velmi jednoduchého a sofistikovaného. Čelisti klíče se ovládají pomocí jediného kovového kusu, který klouzá nahoru a dolů sloupcem se závity s proměnlivým stoupáním. 


Konstrukce integruje řezač krabic a otvírák na láhve. Jeho malý, efektivní design z něj dělá perfektní upgrade pro každou sadu nástrojů, která umožňuje použití v dílnách, opravárnách, garážích.Na designu MetMo Grip je opravdu pozoruhodné, že jeho schéma existovalo před více než 90 lety, ale nikdy nedosáhlo svého plného potenciálu. 
Designéři: Sean Sykes a James Whitfield

Nafukovací skůtr do batohu z Japonska

Flexibilita a přenositelnost a možnost použití kdekoli a kdykoli, to jsou největší benefity nafukovacího skůtru, který přichází z Japonska.


Trend dnešních dní se ubírá směrem k elektrickým koloběžkám, sdíleným skůtrům a vozidlech, ve kterých můžeme ujet posledních pár kilometrů v centru a kdekoli zaparkovat. Tento prototyp nafukovacího e-kola vyvíjeného na Tokijské univerzitě přichází s novým řešením bezpečného cestování s ultralehkým skůtrem, který si bezproblému vezmete do batohu. Z balíčku složené textilie, který se vejde do batohu, lze Poimo (přenosná a nafukovací mobilita) rychle nafouknout malou pumpou do pohodlného a bezpečného mobilního dopravního prostředku, který lze znovu vypustit a sbalit, jakmile se dostanete tam, kam potřebujete dojet.

Tělo Poimo je vyrobeno z termoplastického polyuretanu (TPU).

Nafouknutí Poimo na optimální provozní tlak (stabilní i pohodlný na sezení) trvá přibližně přes minutu na tlak až 40 nebo 50 kPa (6 nebo 7 psi), což ve skutečnosti není moc. Fotb…

Elektrické kolo, které vypadá jako automobil

Canyon Podbike je něco mezi kolem a automobilem. Z bočního profilu to vypadá docela jako auto, a jen když kolem něj projdete, uvědomíte si, že něco není v pořádku. Vozidlo je mnohem štíhlejší než většina běžných automobilů ... s dostatkem místa pouze pro jednoho jezdce.Podbike je hybridní e-kolo s uzavřeným kokpitem. Uzavřený kokpit elektrokola poháněný pedály mu dává výhody obou druhů dopravy, výhody pro udržitelnost a zdraví jízdního kola, úložný prostor a ochranný kryt automobilu. Podbike je dodáván se čtyřmi koly, které mu dodávají potřebnou stabilitu, s pedály, které ovládají obě přední kola. Akumulátor o kapacitě 2 000 Wh vám poskytne další zvýšení výkonu, díky čemuž bude Podbike energeticky účinnější - velmi potřebná funkce, protože je objemnější a o něco těžší než většina jízdních kol.Neobvyklý koncept byl navržen s cílem zlepšit městskou mobilitu. Se zhoršováním kvality ovzduší a zvyšováním provozu doufá, že Podbike pobídne majitele kol správným směrem. Posuvná střecha umožňu…