Přeskočit na hlavní obsah

Toto zařízení zachycuje škodlivé mikroplastické částice z pneumatik

V boji proti mikroplastům obrátila skupina začínajících designérů pozornost na pneumatiky. Tým  vytvořil malé zařízení pro shromažďování mikročástic, které při řízení odpadávají z pneumatik. S odborníky na britskou emisní analytiku, která počítá znečištění z opotřebení pneumatik tak, že bude 1000krát škodlivější než výfukové plyny automobilu. Tento projekt se snaží zachytit problém u zdroje, zajistit čistší vzduch, chránit naše zdraví a životní prostředí.


Jak se pohybujeme směrem k elektrické budoucnosti, emise z výfuku se sníží, ale podle odhadů se zvyšuje opotřebení pneumatik díky přidané hmotnosti baterie. Budoucnost znečištění vozidla nepochází z výfuku, ale z pneumatik. V současné době se v Evropě ročně vyprodukuje půl milionu tun částic z vozidel. Tyto částice jsou dostatečně malé, aby se šířily vzduchem a měly nepříznivé zdravotní účinky na naše plíce. Do roku 2030 představují až 50% znečištění PM 2,5 ze silniční dopravy a do roku 2030 10% veškerého znečištění PM 2,5.



Konstruktéři zjistili, že tyto částice jsou nabity třením, když odlétají z pneumatik. Jejich patentovaná technologie využívá elektrostatiku k zachycení opotřebení pneumatik. Zařízení je umístěno blízko místa, kde se pneumatika dotýká silnice.¨



Zachycené částice se shromažďují v odnímatelné úložné jednotce. Jakmile jsou tyto fragmenty shromážděny, jsou zpracovány a mohou být znovu použity, čímž se vytvoří systém uzavřené smyčky. Částice pod 50 mikronů jsou dostatečně malé, aby mohly být znovu použity při výrobě nových pneumatik. Mezi další kreativní aplikace patří 3D tisk, zvuková izolace, inkousty a barviva. Toto řešení je výsledkem spolupráce s odborníky z aerodynamiky, materiálových věd a chemického inženýrství. Zařízení již nyní přesahuje hranice konceptu, je testovaným řešením podporovaným výzkumem a řízeným servisním modelem.




V červenci 2019 vydalo ministerstvo dopravy a britské ministerstvo životního prostředí, potravin a venkova výzvu k akci v oblasti emisí pneumatik. Tým si představuje, že se toto zařízení stane celosvětovým standardem, licencovaným na všechna vozidla. jako první krok navrhli dvojí strategii povědomí a činnosti, kde spolupracují s místními vládami na zvyšování povědomí o kvalitě ovzduší a rozvíjení vztahů se společnostmi veřejné dopravy, aby otestovali zařízení. V boji proti znečištění byly pneumatiky do značné míry ignorovány - až dosud.


zdroj: https://www.designboom.com/

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Nastavitelný klíč se dočkal re-desingu

V naší snaze vytrvale vyvíjet věci po celém světě a zlepšovat je, návrháři často zapomínají na nástroje, které používáme v každodením životě. Nastavitelný klíč, docela standardní součást každé sady nástrojů, byl navržen určitým Švédem jménem Johan Petter Johansson. 

MetMo Grip vychází z redesignu Edwina J. Evanse. Na MetMo Grip je něco velmi jednoduchého a sofistikovaného. Čelisti klíče se ovládají pomocí jediného kovového kusu, který klouzá nahoru a dolů sloupcem se závity s proměnlivým stoupáním. 


Konstrukce integruje řezač krabic a otvírák na láhve. Jeho malý, efektivní design z něj dělá perfektní upgrade pro každou sadu nástrojů, která umožňuje použití v dílnách, opravárnách, garážích.Na designu MetMo Grip je opravdu pozoruhodné, že jeho schéma existovalo před více než 90 lety, ale nikdy nedosáhlo svého plného potenciálu. 
Designéři: Sean Sykes a James Whitfield

Nafukovací skůtr do batohu z Japonska

Flexibilita a přenositelnost a možnost použití kdekoli a kdykoli, to jsou největší benefity nafukovacího skůtru, který přichází z Japonska.


Trend dnešních dní se ubírá směrem k elektrickým koloběžkám, sdíleným skůtrům a vozidlech, ve kterých můžeme ujet posledních pár kilometrů v centru a kdekoli zaparkovat. Tento prototyp nafukovacího e-kola vyvíjeného na Tokijské univerzitě přichází s novým řešením bezpečného cestování s ultralehkým skůtrem, který si bezproblému vezmete do batohu. Z balíčku složené textilie, který se vejde do batohu, lze Poimo (přenosná a nafukovací mobilita) rychle nafouknout malou pumpou do pohodlného a bezpečného mobilního dopravního prostředku, který lze znovu vypustit a sbalit, jakmile se dostanete tam, kam potřebujete dojet.

Tělo Poimo je vyrobeno z termoplastického polyuretanu (TPU).

Nafouknutí Poimo na optimální provozní tlak (stabilní i pohodlný na sezení) trvá přibližně přes minutu na tlak až 40 nebo 50 kPa (6 nebo 7 psi), což ve skutečnosti není moc. Fotb…

Elektrické kolo, které vypadá jako automobil

Canyon Podbike je něco mezi kolem a automobilem. Z bočního profilu to vypadá docela jako auto, a jen když kolem něj projdete, uvědomíte si, že něco není v pořádku. Vozidlo je mnohem štíhlejší než většina běžných automobilů ... s dostatkem místa pouze pro jednoho jezdce.Podbike je hybridní e-kolo s uzavřeným kokpitem. Uzavřený kokpit elektrokola poháněný pedály mu dává výhody obou druhů dopravy, výhody pro udržitelnost a zdraví jízdního kola, úložný prostor a ochranný kryt automobilu. Podbike je dodáván se čtyřmi koly, které mu dodávají potřebnou stabilitu, s pedály, které ovládají obě přední kola. Akumulátor o kapacitě 2 000 Wh vám poskytne další zvýšení výkonu, díky čemuž bude Podbike energeticky účinnější - velmi potřebná funkce, protože je objemnější a o něco těžší než většina jízdních kol.Neobvyklý koncept byl navržen s cílem zlepšit městskou mobilitu. Se zhoršováním kvality ovzduší a zvyšováním provozu doufá, že Podbike pobídne majitele kol správným směrem. Posuvná střecha umožňu…