Přeskočit na hlavní obsah

Tři základní kroky procesu vstřikování




Vstřikování je oblíbeným výrobním procesem z mnoha důvodů. Ukázalo se, že je obzvláště cenný pro ty, kteří pracují v oblasti vývoje spotřebního zboží, protože plasty jsou primární složkou mnoha spotřebních výrobků a vstřikování plastů je jedním z nejpoužívanějších způsobů výroby plastů. Podívejme se rychle na tři hlavní fáze procesu vstřikování a poté se podívejme na výhody a nevýhody tohoto procesu.

Proces vstřikování, základní krok č. 1: Návrh produktu

Design je jeden z nejdůležitějších aspektů výrobního procesu, protože je to příležitost, jak zabránit nákladným chybám později. Existuje mnoho cílů, na které je třeba se při designu zaměřit: funkce, estetika, vyrobitelnost, montáž atd. Správný design je ten, který splňuje požadované cíle na uspokojivou úroveň, ale může trvat opravdu dlouho, než se tam dostane. Pokud se jedná o automotive design, tak se dostáváme k dlouhým měsícům návrhů tak, aby se dosáhlo tíženého výsledku. Design produktu se nejčastěji provádí pomocí softwaru pro návrh pomocí počítače (CAD), jako je SolidWorks Catia, NX, Autodesk Inventor. Znalost softwaru CAD je nezbytná, protože umožňuje rychlejší iterace a přesnější vytváření prototypů, pokud je to nutné.

Některé specifické způsoby, jak se vyhnout nákladným chybám během procesu navrhování produktu je plánování rovnoměrné tloušťky stěny, kdykoli je to možné, a postupného přechodu z jedné tloušťky na druhou, pokud nelze zabránit změnám tloušťky. Je také důležité vyhnout se zvýšenému napětí v návrhu, jako jsou rohy, které jsou 90 stupňů nebo méně. 


Proces vstřikování, základní krok č. 2: Návrh formy

Poté, co byl vyzkoušený a perfektní design vyzkoušen a navržen pro další výrobu, musí být vstřikovací forma navržena tak, aby odpovídala všem podmínkám pro vstřikovací formy. Formy se běžně vyrábějí z těchto druhů kovů:

Tvrzená ocel: Typicky nejdražší materiál, který se používá pro formu, a obvykle má nejdelší trvanlivost (což může snížit cenu za jeden výrobek). Díky tomu je kalená ocel dobrou volbou materiálu pro výrobky, kterých se má vyrábět několik set tisíc.

Hliník: Nejčastěji se používá pro „Prototypové nástroje“ s jednoduchými dutinami, když je pro testování potřeba relativně malý počet dílů. Poté, co jsou vstřikované díly z tohoto nástroje testovány a schváleny, je vyroben nástroj pro z oceli. Z hliníkového nástroje je možné získat mnoho tisíc dílů, ale obvykle se používá pro menší množství.

Slitina berylia a mědi: Obvykle se používá v oblastech formy, které vyžadují rychlé odvádění tepla.

Stejně jako u celkového designu produktu je konstrukce formy další příležitostí, jak předcházet vadám během procesu vstřikování.

Proces vstřikování, základní krok č. 3: Výrobní proces

Když je produkt správně navržen, schválen a vyrobena vstřikovací forma, je čas zahájit výrobu! Zde jsou základy procesu vstřikování ...

Materiál je ve formě granulí přiváděn skrz násypku do topného válce. Plast je zahříván na předem stanovenou teplotu a poháněn velkým šnekem skrz vstřikovací trysku do formy. Jakmile je forma naplněna, šnek zůstane na svém místě, aby vyvíjel vhodný tlak po dobu předem stanovené doby chlazení. Po dosažení tohoto bodu se šnek vysouvá a plastifikuje další materiál pro další výstřik, forma se otevře a část se vysune. Přetoky se odříznou automaticky nebo budou ručně odstraněny. Tento cyklus se bude opakovat znovu a znovu a lze jej použít k vytvoření stovek tisíc dílů v relativně krátkém čase.

zdroj: https://injectionmouldingworld.com/

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Nastavitelný klíč se dočkal re-desingu

V naší snaze vytrvale vyvíjet věci po celém světě a zlepšovat je, návrháři často zapomínají na nástroje, které používáme v každodením životě. Nastavitelný klíč, docela standardní součást každé sady nástrojů, byl navržen určitým Švédem jménem Johan Petter Johansson. 

MetMo Grip vychází z redesignu Edwina J. Evanse. Na MetMo Grip je něco velmi jednoduchého a sofistikovaného. Čelisti klíče se ovládají pomocí jediného kovového kusu, který klouzá nahoru a dolů sloupcem se závity s proměnlivým stoupáním. 


Konstrukce integruje řezač krabic a otvírák na láhve. Jeho malý, efektivní design z něj dělá perfektní upgrade pro každou sadu nástrojů, která umožňuje použití v dílnách, opravárnách, garážích.Na designu MetMo Grip je opravdu pozoruhodné, že jeho schéma existovalo před více než 90 lety, ale nikdy nedosáhlo svého plného potenciálu. 
Designéři: Sean Sykes a James Whitfield

Nafukovací skůtr do batohu z Japonska

Flexibilita a přenositelnost a možnost použití kdekoli a kdykoli, to jsou největší benefity nafukovacího skůtru, který přichází z Japonska.


Trend dnešních dní se ubírá směrem k elektrickým koloběžkám, sdíleným skůtrům a vozidlech, ve kterých můžeme ujet posledních pár kilometrů v centru a kdekoli zaparkovat. Tento prototyp nafukovacího e-kola vyvíjeného na Tokijské univerzitě přichází s novým řešením bezpečného cestování s ultralehkým skůtrem, který si bezproblému vezmete do batohu. Z balíčku složené textilie, který se vejde do batohu, lze Poimo (přenosná a nafukovací mobilita) rychle nafouknout malou pumpou do pohodlného a bezpečného mobilního dopravního prostředku, který lze znovu vypustit a sbalit, jakmile se dostanete tam, kam potřebujete dojet.

Tělo Poimo je vyrobeno z termoplastického polyuretanu (TPU).

Nafouknutí Poimo na optimální provozní tlak (stabilní i pohodlný na sezení) trvá přibližně přes minutu na tlak až 40 nebo 50 kPa (6 nebo 7 psi), což ve skutečnosti není moc. Fotb…

Elektrické kolo, které vypadá jako automobil

Canyon Podbike je něco mezi kolem a automobilem. Z bočního profilu to vypadá docela jako auto, a jen když kolem něj projdete, uvědomíte si, že něco není v pořádku. Vozidlo je mnohem štíhlejší než většina běžných automobilů ... s dostatkem místa pouze pro jednoho jezdce.Podbike je hybridní e-kolo s uzavřeným kokpitem. Uzavřený kokpit elektrokola poháněný pedály mu dává výhody obou druhů dopravy, výhody pro udržitelnost a zdraví jízdního kola, úložný prostor a ochranný kryt automobilu. Podbike je dodáván se čtyřmi koly, které mu dodávají potřebnou stabilitu, s pedály, které ovládají obě přední kola. Akumulátor o kapacitě 2 000 Wh vám poskytne další zvýšení výkonu, díky čemuž bude Podbike energeticky účinnější - velmi potřebná funkce, protože je objemnější a o něco těžší než většina jízdních kol.Neobvyklý koncept byl navržen s cílem zlepšit městskou mobilitu. Se zhoršováním kvality ovzduší a zvyšováním provozu doufá, že Podbike pobídne majitele kol správným směrem. Posuvná střecha umožňu…