Přeskočit na hlavní obsah

6 mýtů o vstřikování

Vstřikování je výrobní proces ideální pro hromadně vyráběné díly ve velmi velkých objemech. Používá se běžně, protože jakmile vytvoříte konstrukci vstřikovací formy, lze ji snadno použít tak, aby vyrobila tisíce nebo dokonce miliony kusů za relativně nízkou cenu za jednotku.

O injekčním vstřikování však existuje spousta mýtů. Sestavili jsme šest nejběžnějších a jsme zde, abychom je mohli rozprášit!

Mýtus vstřikování do formy # 1: Každý tvar je vstřikovatelný
Pravda: Ve strojírenství musí být návrh součástí vyrobitelný. Podobně při vstřikovaání musí být plastová část ve vysoké míře formovatelná. Pokud je formovatelnost špatná, narazíte během procesu vstřikování na všechny typy problémů s kvalitou a výrobou. Široce přijímaný předpoklad, že jakákoli geometrie plastové části je dokonale formovatelný, je nesprávný. Dokonalost ve formovatelnosti bude také záviset na vyváženém toku taveniny a výměně tepla, jakož i na rovnoměrném zmrazení ve formě.

Mýtus č. 2 o vstřikování: Vstřikované díly lze přizpůsobit pouze post-produkci
Pravda: Obyčejný mylný názor na proces vstřikovaní spočívá v tom, že části, které se vyrábí, nemohou být funkční ani esteticky příjemné. To pochází od lidí, kteří věří, že výrobky vyrobené na vstřikovacím stroji jsou schopny uchovat pouze základní barvu polymeru, což jsou často základní neutrální barvy. Některé společnosti vyrábějící vstřikované díly vám dokonce řeknou, že jakékoli konstrukční prvky nebo zdobení, které chcete u svých produktů, musí být přidány pomocí dalšího dokončovacího procesu po dokončení vstřikování.

To znamená, že byste museli trávit více času a peněz tím, že své produkty dostanete tak, jak chcete. Vstřikovací formy však mohou být ve skutečnosti navrženy tak, že jako součást formy jsou zahrnuty různé aspekty, jako jsou textury nebo povrchové úpravy.

Mýtus č. 3 pro vstřikování do formy: V procesu vstřikování lze použít pouze některé materiály
Pravda: Vzhledem k tomu, jak proces vstřikovaní funguje, se často předpokládá, že pouze velmi specifické, speciálně formulované materiály jsou vhodné pro použití ve vstřikovacím stroji. Pravda je, že formování plastů je velmi všestranný proces. Může využívat mnoho různých druhů materiálů včetně ABS, polypropylenu a většiny polymerů, které zahrnují všechny termoplasty (jako nylon, polyethylen a polystyren) a některé elastomery. Ve skutečnosti existují tisíce různých materiálů, které můžete použít pro vstřikování; ty, které jsou pro vás to pravé, budou záviset na parametrech a funkci požadované pro finální produkt, který se pokoušíte vyrobit.

Mýtus č. 4 pro vstřikování plastů: Každý díl s nižší hmotností, než je maximální hmotnost výstřiku vašeho vstřikovacího stroje, lze vstříknout
Pravda: Vytváření co největší části nejvyššího průtokového poměru vyžaduje „vyšší rychlost vstřikování pro danou velikost šneku.“Větší formovací projekty (v rámci maximální hmotnosti výstřelu) jsou proto možné pouze u stroje, který má větší rychlost vstřikování.

Mýtus č. 5 o vstřikování do formy: Problémy s kvalitou lze opravit pouze pomocí parametrů stroje na vstřikování
Pravda: Parametry vašeho vstřikovacího stroje nejsou jediným způsobem, jak napravit problémy s procesem vstřikování, jako jsou deformace, smrštění a rozměrové nepřesnosti. Ve skutečnosti může návrh dílů a forem pomoci s těmito problémy. Proto je vlastně důležitější zajistit, abyste před začátkem výroby používali nejúčinnější návrhy dílů a forem. To je nejlepší způsob, jak zajistit, že kvalitní formovatelné díly budou výsledkem vašeho procesu vstřikování.

Mýtus č. 6 o vstřikování: Vstřikovací stroje vytvářejí vysoké množství odpadu
Pravda: Ve skutečnosti má proces vstřikování ve srovnání s mnoha jinými tradičními výrobními procesy, jako je CNC obrábění, nízký podíl odpadu. Tyto tradiční procesy často odřezávají podstatná procenta původního plastového bloku, což vede k dalšímu odpadu. Nízké množství odpadního plastu, které se vyrábí vstřikováním, pochází hlavně ze: vtoku a jakéhokoli přetečeného materiálu, který uniká ze samotné dutiny součásti.

Nyní, když znáte pravdu o některých z nejběžnějších mýtů o vstřikování, můžete optimalizovat své procesy tak, aby byly efektivnější a efektivnější!


zdroj: https://plastiwin.com

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Nastavitelný klíč se dočkal re-desingu

V naší snaze vytrvale vyvíjet věci po celém světě a zlepšovat je, návrháři často zapomínají na nástroje, které používáme v každodením životě. Nastavitelný klíč, docela standardní součást každé sady nástrojů, byl navržen určitým Švédem jménem Johan Petter Johansson. 

MetMo Grip vychází z redesignu Edwina J. Evanse. Na MetMo Grip je něco velmi jednoduchého a sofistikovaného. Čelisti klíče se ovládají pomocí jediného kovového kusu, který klouzá nahoru a dolů sloupcem se závity s proměnlivým stoupáním. 


Konstrukce integruje řezač krabic a otvírák na láhve. Jeho malý, efektivní design z něj dělá perfektní upgrade pro každou sadu nástrojů, která umožňuje použití v dílnách, opravárnách, garážích.Na designu MetMo Grip je opravdu pozoruhodné, že jeho schéma existovalo před více než 90 lety, ale nikdy nedosáhlo svého plného potenciálu. 
Designéři: Sean Sykes a James Whitfield

Nafukovací skůtr do batohu z Japonska

Flexibilita a přenositelnost a možnost použití kdekoli a kdykoli, to jsou největší benefity nafukovacího skůtru, který přichází z Japonska.


Trend dnešních dní se ubírá směrem k elektrickým koloběžkám, sdíleným skůtrům a vozidlech, ve kterých můžeme ujet posledních pár kilometrů v centru a kdekoli zaparkovat. Tento prototyp nafukovacího e-kola vyvíjeného na Tokijské univerzitě přichází s novým řešením bezpečného cestování s ultralehkým skůtrem, který si bezproblému vezmete do batohu. Z balíčku složené textilie, který se vejde do batohu, lze Poimo (přenosná a nafukovací mobilita) rychle nafouknout malou pumpou do pohodlného a bezpečného mobilního dopravního prostředku, který lze znovu vypustit a sbalit, jakmile se dostanete tam, kam potřebujete dojet.

Tělo Poimo je vyrobeno z termoplastického polyuretanu (TPU).

Nafouknutí Poimo na optimální provozní tlak (stabilní i pohodlný na sezení) trvá přibližně přes minutu na tlak až 40 nebo 50 kPa (6 nebo 7 psi), což ve skutečnosti není moc. Fotb…

Elektrické kolo, které vypadá jako automobil

Canyon Podbike je něco mezi kolem a automobilem. Z bočního profilu to vypadá docela jako auto, a jen když kolem něj projdete, uvědomíte si, že něco není v pořádku. Vozidlo je mnohem štíhlejší než většina běžných automobilů ... s dostatkem místa pouze pro jednoho jezdce.Podbike je hybridní e-kolo s uzavřeným kokpitem. Uzavřený kokpit elektrokola poháněný pedály mu dává výhody obou druhů dopravy, výhody pro udržitelnost a zdraví jízdního kola, úložný prostor a ochranný kryt automobilu. Podbike je dodáván se čtyřmi koly, které mu dodávají potřebnou stabilitu, s pedály, které ovládají obě přední kola. Akumulátor o kapacitě 2 000 Wh vám poskytne další zvýšení výkonu, díky čemuž bude Podbike energeticky účinnější - velmi potřebná funkce, protože je objemnější a o něco těžší než většina jízdních kol.Neobvyklý koncept byl navržen s cílem zlepšit městskou mobilitu. Se zhoršováním kvality ovzduší a zvyšováním provozu doufá, že Podbike pobídne majitele kol správným směrem. Posuvná střecha umožňu…