Přeskočit na hlavní obsah

Nebojte se experimentovat (změna barev - vstřikování)

Další dobrodružství v oblasti změny barvy bude v tom, co máte udělat, abyste vyřešili problémy se změnou barvy a jak.

To, jak postupujete při změně barev, může mít obrovský dopad na množství času a zbytečně spotřebovaného plastu před výrobou prodejných produktů s nocou barvou. Získání veškerého starého barevného plastu z horkého vtoku může být složité a žádné dvě aplikace nejsou stejné. Nejen, že hraje design horkého vtoku obrovskou roli, ale také formovací stroj, materiál, barvivo a proces. Co přináší rychlou změnu barvy pro jednu úlohu, může mít za následek dlouhý proces pro jinou.

Níže uvedu doporučený postup zahájení změny barvy spolu s několika dalšími tipy, ale bod, který bych chtěl zdůraznit nejvíce, je, že stojí za to experimentovat, zejména u vašich nejobtížnějších úloh při změně barev. Čas vstřikovacího stroje je drahý a nikdo nechce zastavit stroj, aby otestoval tucet různých procesů změny barev, aby viděl, co funguje nejlépe.

Sledujte čas, počet opakování a polymer použitý ke změně barev. Vyzkoušejte pokaždé něco trochu jiného a zjistěte, co pomáhá. Pokud často měníte barvy, snížení počtu opakování pro změnu barev i jen několika může znamenat obrovské úspory v průběhu let.

Vyčistěte násypku stroje / kompletní systém zásobování materiálem
Proplachujte tavící komoru novým nebo proplachovacím materiálem, dokud již neuvidíte předchozí barvu
Vyčistěte trysku stroje a vstupní rozhraní horkého vtoku
Zkontrolujte, zda otvor trysky stroje odpovídá vstupnímu otvoru horkého vtoku
Snižte teploty v tavící komoře na nejnižší možnou udržovací teplotu taveniny tak, aby se zvýšila viskozita taveniny. Snížení rychlosti šroubu a / nebo protitlaku může mít podobný účinek.
Zvyšte na co nejvyšší teplotu přívodu, rozdělovače a trysky.
Pokud je to možné, propláchněte otevřenou formu pomocí maximální kapacity 
Proplachujte horký vtok vždy po jedné trysce (pouze u systémů s ventilovými uzávěry)
Použijte nejvyšší možnou rychlost vstřikování
Čištění čistící směsí může výrazně zlepšit účinnost čištění.
Vstřikované díly již nemají původní barvu
Pokud se jedná o sekvenční plnění, může být nutné upravit pořadí, aby se zlepšil tok u trysek s nízkým objemem plnění na vyšší
Nastavte všechny parametry zpět na obvyklé výrobní hodnoty
V případě potřeby přepněte mezi nejvyšší a nejnižší možnou rychlostí vstřikování.

Výše uvedený postup je dobrým výchozím bodem, ale experimentování s každým jednotlivým paramentrem vám umožní najít optimální proces změny barvy pro danou konkrétní aplikaci a z dlouhodobého hlediska bude experimentování efektivní.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Nastavitelný klíč se dočkal re-desingu

V naší snaze vytrvale vyvíjet věci po celém světě a zlepšovat je, návrháři často zapomínají na nástroje, které používáme v každodením životě. Nastavitelný klíč, docela standardní součást každé sady nástrojů, byl navržen určitým Švédem jménem Johan Petter Johansson. 

MetMo Grip vychází z redesignu Edwina J. Evanse. Na MetMo Grip je něco velmi jednoduchého a sofistikovaného. Čelisti klíče se ovládají pomocí jediného kovového kusu, který klouzá nahoru a dolů sloupcem se závity s proměnlivým stoupáním. 


Konstrukce integruje řezač krabic a otvírák na láhve. Jeho malý, efektivní design z něj dělá perfektní upgrade pro každou sadu nástrojů, která umožňuje použití v dílnách, opravárnách, garážích.Na designu MetMo Grip je opravdu pozoruhodné, že jeho schéma existovalo před více než 90 lety, ale nikdy nedosáhlo svého plného potenciálu. 
Designéři: Sean Sykes a James Whitfield

Nafukovací skůtr do batohu z Japonska

Flexibilita a přenositelnost a možnost použití kdekoli a kdykoli, to jsou největší benefity nafukovacího skůtru, který přichází z Japonska.


Trend dnešních dní se ubírá směrem k elektrickým koloběžkám, sdíleným skůtrům a vozidlech, ve kterých můžeme ujet posledních pár kilometrů v centru a kdekoli zaparkovat. Tento prototyp nafukovacího e-kola vyvíjeného na Tokijské univerzitě přichází s novým řešením bezpečného cestování s ultralehkým skůtrem, který si bezproblému vezmete do batohu. Z balíčku složené textilie, který se vejde do batohu, lze Poimo (přenosná a nafukovací mobilita) rychle nafouknout malou pumpou do pohodlného a bezpečného mobilního dopravního prostředku, který lze znovu vypustit a sbalit, jakmile se dostanete tam, kam potřebujete dojet.

Tělo Poimo je vyrobeno z termoplastického polyuretanu (TPU).

Nafouknutí Poimo na optimální provozní tlak (stabilní i pohodlný na sezení) trvá přibližně přes minutu na tlak až 40 nebo 50 kPa (6 nebo 7 psi), což ve skutečnosti není moc. Fotb…

Elektrické kolo, které vypadá jako automobil

Canyon Podbike je něco mezi kolem a automobilem. Z bočního profilu to vypadá docela jako auto, a jen když kolem něj projdete, uvědomíte si, že něco není v pořádku. Vozidlo je mnohem štíhlejší než většina běžných automobilů ... s dostatkem místa pouze pro jednoho jezdce.Podbike je hybridní e-kolo s uzavřeným kokpitem. Uzavřený kokpit elektrokola poháněný pedály mu dává výhody obou druhů dopravy, výhody pro udržitelnost a zdraví jízdního kola, úložný prostor a ochranný kryt automobilu. Podbike je dodáván se čtyřmi koly, které mu dodávají potřebnou stabilitu, s pedály, které ovládají obě přední kola. Akumulátor o kapacitě 2 000 Wh vám poskytne další zvýšení výkonu, díky čemuž bude Podbike energeticky účinnější - velmi potřebná funkce, protože je objemnější a o něco těžší než většina jízdních kol.Neobvyklý koncept byl navržen s cílem zlepšit městskou mobilitu. Se zhoršováním kvality ovzduší a zvyšováním provozu doufá, že Podbike pobídne majitele kol správným směrem. Posuvná střecha umožňu…