Přeskočit na hlavní obsah

Procesní cyklus vstřikování


Procesní cyklus vstřikování je velmi krátký, obvykle mezi 2 sekundami a 2 minutami, a sestává z následujících čtyř fází:

Upínání - Před vstřikováním materiálu do formy musí být obě poloviny vstřikovací formy nejprve bezpečně upnuty upínací jednotkou. Každá polovina formy je připojena k vstřikovacímu stroji a jedna polovina je pohyblivá, druhá pevná. Hydraulicky ovládaná část vstřikovacího strooje tlačí poloviny formy k sobě a vyvíjí dostatečnou sílu, aby udržovala formu bezpečně uzavřenou, zatímco je materiál vstřikován.

Vstřikování - Surový plastový materiál, obvykle ve formě granulátu, se zavádí do vstřikovacího stroje a vstřikovací jednotkou postupuje směrem k formě. Během tohoto procesu je materiál roztaven teplem a třením. Roztavený plast se potom vstřikuje do formy při velkých rychlostech. Cyklus vstřikování se označuje jako výstřik. Doba vstřikování je obtížné přesně spočítat v důsledku složitého a měnícího se toku roztaveného plastu do formy. Čas vstřikování však lze odhadnout podle objemu výstřelu, vstřikovacího tlaku a vstřikovací síly. K výpočtu časů, tlaků se používají analýzy v systémech CAE, např Autodesk Moldflow.

Chlazení
- Roztavený plast, který je uvnitř formy, se začne ochlazovat, jakmile se dostane do kontaktu s vnitřními povrchy formy. Jak se plast ochladí, ztuhne do tvaru požadované součásti. Během chlazení však může dojít ke smrštění součásti. Dotlak ve fázi vstřikování umožňuje, aby do formy proudil další materiál a snížilo se množství viditelného smrštění. Forma nemůže být otevřena, dokud neuplyne požadovaná doba chlazení. Doba chlazení může být odhadnuta z několika termodynamických vlastností plastu a maximální tloušťky stěny součásti.

Vyhazování - Po uplynutí dostatečného času může být ochlazená část vyhozena z formy pomocí vyhazovacího systému, který je připojen k pohyblivé polovině formy. Když je forma otevřena, je použit mechanismus pro vyhození součásti z formy. Při vyhození součásti musí být vynaložena síla, protože během ochlazování se část smrští a přilne k formě. Jakmile je součást vyhozena, forma může být uzavřena pro další vstřikování materiálu.

Po cyklu formování vstřikováním je obvykle zapotřebí nějaké následné zpracování. Během ochlazování materiál v kanálech formy ztuhne vtok. Tento přebytečný materiál, spolu s jakýmkoli vzniklým přetokem, musí být z dílu oříznut. U některých typů materiálů, jako jsou termoplasty, může být odpadový materiál, který je výsledkem tohoto ořezávání, recyklován. Kvůli určité degradaci vlastností materiálu musí být recyklovaný materiál smíchán se surovinou ve správném poměru, aby bylo možné materiál znovu použít při procesu vstřikování.

zdroj: https://injectionmouldingworld.com/

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Nastavitelný klíč se dočkal re-desingu

V naší snaze vytrvale vyvíjet věci po celém světě a zlepšovat je, návrháři často zapomínají na nástroje, které používáme v každodením životě. Nastavitelný klíč, docela standardní součást každé sady nástrojů, byl navržen určitým Švédem jménem Johan Petter Johansson. 

MetMo Grip vychází z redesignu Edwina J. Evanse. Na MetMo Grip je něco velmi jednoduchého a sofistikovaného. Čelisti klíče se ovládají pomocí jediného kovového kusu, který klouzá nahoru a dolů sloupcem se závity s proměnlivým stoupáním. 


Konstrukce integruje řezač krabic a otvírák na láhve. Jeho malý, efektivní design z něj dělá perfektní upgrade pro každou sadu nástrojů, která umožňuje použití v dílnách, opravárnách, garážích.Na designu MetMo Grip je opravdu pozoruhodné, že jeho schéma existovalo před více než 90 lety, ale nikdy nedosáhlo svého plného potenciálu. 
Designéři: Sean Sykes a James Whitfield

Nafukovací skůtr do batohu z Japonska

Flexibilita a přenositelnost a možnost použití kdekoli a kdykoli, to jsou největší benefity nafukovacího skůtru, který přichází z Japonska.


Trend dnešních dní se ubírá směrem k elektrickým koloběžkám, sdíleným skůtrům a vozidlech, ve kterých můžeme ujet posledních pár kilometrů v centru a kdekoli zaparkovat. Tento prototyp nafukovacího e-kola vyvíjeného na Tokijské univerzitě přichází s novým řešením bezpečného cestování s ultralehkým skůtrem, který si bezproblému vezmete do batohu. Z balíčku složené textilie, který se vejde do batohu, lze Poimo (přenosná a nafukovací mobilita) rychle nafouknout malou pumpou do pohodlného a bezpečného mobilního dopravního prostředku, který lze znovu vypustit a sbalit, jakmile se dostanete tam, kam potřebujete dojet.

Tělo Poimo je vyrobeno z termoplastického polyuretanu (TPU).

Nafouknutí Poimo na optimální provozní tlak (stabilní i pohodlný na sezení) trvá přibližně přes minutu na tlak až 40 nebo 50 kPa (6 nebo 7 psi), což ve skutečnosti není moc. Fotb…

Elektrické kolo, které vypadá jako automobil

Canyon Podbike je něco mezi kolem a automobilem. Z bočního profilu to vypadá docela jako auto, a jen když kolem něj projdete, uvědomíte si, že něco není v pořádku. Vozidlo je mnohem štíhlejší než většina běžných automobilů ... s dostatkem místa pouze pro jednoho jezdce.Podbike je hybridní e-kolo s uzavřeným kokpitem. Uzavřený kokpit elektrokola poháněný pedály mu dává výhody obou druhů dopravy, výhody pro udržitelnost a zdraví jízdního kola, úložný prostor a ochranný kryt automobilu. Podbike je dodáván se čtyřmi koly, které mu dodávají potřebnou stabilitu, s pedály, které ovládají obě přední kola. Akumulátor o kapacitě 2 000 Wh vám poskytne další zvýšení výkonu, díky čemuž bude Podbike energeticky účinnější - velmi potřebná funkce, protože je objemnější a o něco těžší než většina jízdních kol.Neobvyklý koncept byl navržen s cílem zlepšit městskou mobilitu. Se zhoršováním kvality ovzduší a zvyšováním provozu doufá, že Podbike pobídne majitele kol správným směrem. Posuvná střecha umožňu…